Klacht: Teveel berekend op terugreis

op 28 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Als je met de waterbus (van Arriva) van Dordrecht naar Rotterdam gaat en ‘s- middags weer terug over dezelfde route en dus Waterbus,dan wordt er ‘s-middags het dubbele berekend.
Heen betaal je €3,15 en terug met hetzelfde vervoer betaal je €6,26.

Dit gebeurd regelmatig. Als ik terugvraag dan krijg ik het teveel betaalde teruggestort, maar bij navraag of Arriva dat probleem kan verhelpen krijg ik geen enkele reactie. Het terug vragen vergt ook elke keer weer een hoop rompslomp. Zou dus graag zien dat Arriva het probleem voor altijd uit de wereld helpt.

Arriva moet het regelmatige terugkerend probleem oplossen voor altijd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Jaco Boersma, Jammer om te lezen dat je hier niks over hebt gehoord. Ik heb dit intern uitgezet om het uit te laten zoeken. Zodra ik bericht terugkrijg stuur ik je via dit kanaal een update. met vriendelijke groet, ^JK Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 29 september 2017 om 16:18 geantwoord

Beste Jaco Boersma,

We hebben het probleem voorgelegd aan de experts en deze geven aan dat ze het probleem van de laatste keer niet kunnen achterhalen omdat er iets defect is geweest aan het logsysteem.

Nu hebben ze voor jou nog teruggekeken in de reis historie.
Het is dit jaar de tweede keer dat de afrekening fout gaat.
De eerste keer was 25 februari. Dat is helaas te lang geleden om daarvan nog de logging te achterhalen.

Daarom de vraag aan jou, mocht het nu weer fout gaan dit dan nogmaals te melden. Mogelijk dat we dan wel alle gegevens hebben om deze foutieve afhandeling te kunnen analyseren.

Excuus voor het ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Heeft op 29 september 2017 om 17:10 geantwoord

Ik zal dat zeker doen. Maar het is ook meerdere keren gebeurt ook bij mijn vrouw met haar OV kaart.
We hadden die zaterdag een reis naar Rotterdam en Rotterdam ook met een verstandelijk gehandicapt meisje die meereisde op een anonieme kaart. Ook daar is het fout gegaan. Dus totaal zo' n € 10,00 teveel berekend.
Als het logsysteem ook al een fout geeft dan heb ik er ook weinig vertrouwen meer in. Het gevolg is dat we niet meer reizen met de Arriva.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaco Boersma