Klacht: Test matras

op 17 januari 2014 over Leefcomfort in de categorie Meubelwinkels

Heb de matras getest, maar was niet tevreden met product.
Belde dat ik het wens terug te geven. Antwoordt; deze week en volgende week, is het moeilijk, we bellen u. Na 2 weken belde ik wanneer ze het komen ophalen en dat ik mijn aankoop-bedrag – € 50,- ( was zo af gesproken) graag terug wenst te ontvangen. Antwoord; wij komen het ophalen als het ons uitkomt, kan ook 3 maanden duren, als we in de beurt zijn, eerder niet. We betalen pas terug als matras hier is en alles in orde is, dan maken wij het via bank aan U. Ik moest contant betalen, maar zij willen via bank terug betalen. ( WAAROM??). Is de monteur niet instaat de matras te controleren. Mijn persoonlijke mening is, ze willen ontvangen en zolang als mogelijk de aankoopbedrag vast houden. Heb het aan een jurist uit gegeven om mijn recht te krijgen.

Wens enkel dat de firma de afspraken na komt en mij mijn € 1.811,- - 50,- terug betaald. Als het lang gaat duren wens ik ook de rente op mijn vordering te ontvangen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Leefcomfort over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Leefcomfort in behandeling genomen

Bericht van Leefcomfort

3 jaren geleden - Het bijzondere matras wat geschikt was voor uw gewicht welke wij op 27 december 2013 bij u hebben afgeleverd (vandaag dus precies 3 weken geleden) en dat u 3 maanden geheel gratis mocht testen en waarbij het ook belangrijk is dat u deze periode er voor uittrekt omdat een lichaam zich weer moet herstellen wat wel 3 maanden kan duren, heeft u na 1 uur er op liggen het matras terzijde geschoven en afgedaan als niet goed. Dat is u volste recht en volgens afspraak komen wij het matras op route terughalen. Dit kan dus de ene keer wat langer duren dan een andere keer. Aangezien u in België woont in een hoek waar wij niet heel erg vaak komen en de feestdagen er ook nog tussen zaten, duurt het ophalen dus wat langer dan u wenst. In onze voorwaarden om het matras gratis 3 maanden te testen staat ook dat wij het volledige bedrag terugstorten zodra het matras bij ons retour is gebracht en in onberispelijke staat bevind. Buiten deze voorwaarden om had u destijds bedongen dat u wenste dat wij het matras zouden retour halen indien het u niet zou bevallen, u zou hiervoor € 50,- betalen. Nu hebt u per mail aangegeven dat wij het bedrag vast op uw rekening storten zonder dat wij het matras retour hebben ontvangen. Helaas voor u staat dit niet in onze voorwaarden en zijn wij al meerdere malen op deze wijze een matras kwijt geraakt. Wij hebben ook al meerdere malen aan gegeven dat indien u niet het geduld hebt om te wachten tot wij in uw omgeving zijn om het matras op te halen, u er ook voor kunt kiezen om het matras zelf terug te brengen. U moest contant afrekenen omdat u in België woonachtig bent en het dan niet mogelijk is om te pinnen of met een éénmalige machtiging te werken, dit hebben wij toen met u besproken, dit was ook bij u bekend en toen is besloten om de betaling contant te laten geschieden. Wij zijn u dus hierin tegemoet gekomen want het heeft zeker niet onze voorkeur dat onze medewerker met een behoorlijk bedrag onderweg is, normaliter wordt er altijd per bank betaald. Betreffende de terugbetaling per bank, ook dit staat duidelijk in onze voorwaarden en hiermee hebt u toen ingestemd. Wij vinden het jammer dat u niet de moeite hebt genomen om het matras goed te testen en zijn teleurgesteld in u dat u nu meent ons op deze wijze zo onterecht te moeten bejegenen. 17-1-2014 J. R. van Heiningen Leefcomfort-Hoevelaken

Leefcomfort

Heeft op 17 februari 2014 om 07:50 geantwoord

Geheel volgens de koop overeenkomst en afspraak is het zeer bijzondere matras op 23 januari weer opgehaald in Maaseik, België en het bedrag zoals dat ook was afgesproken, is terug gestort.
Deze klacht had dus nooit als klacht geaccepteerd mogen worden simpelweg omdat alles precies volgens afspraak is gelopen.
Het zou erg netjes van de betreffende klant zijn als hij dat hier ook zo zou melden.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Leefcomfort een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door dusan141251