Klacht: terugvlucht veranderd en niet doorgegeven door Transavia en te laat door Neckermann

op 01 augustus 2017 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte Medewerker(ster},

Op zaterdag 01-07-2017 zouden wij van Gazipasa naar Eindhoven terugvliegen met

Transavia vluchtnr. HV 312 om 20.00 uur Turkse tijd.

Tegen half 6 pas kregen wij een telefoontje van n Neckermann- medewerker, Frits genaamd,

met de mededeling dat we niet vanaf Gazipasa zouden vliegen maar vanaf Antalya.

Ik vertelde hem dat we dat nooit zouden kunnen halen want we moesten zelf ook nog een taxi regelen. Eigenlijk zou iemand uit het appartement waar wij zaten ons even naar Gazipasa brengen maar naar Antalya kon hij niet.

Nou is het bijna 2 en een half uur rijden vanaf Alanya naar Antalya en we moesten nog een taxi regelen en we moeten dan ook nog door de douane en paspoortcontrole wat allemaal heel veel tijd kost. Dit alles verteld te hebben tegen Frits, de medewerker van Neckermann was het antwoord dat hij het ook pas net gehoord had en hij er ook niets aan kon doen.

Jeetje wat moet je dan zo snel doen. Paniek.

Toen hebben we met heel veel moeite een taxi kunnen regelen en zijn we pas na zessen aan kunnen rijden.

± half 9 kwamen we op t vliegveld van Antalya aan en zagen opeens op borden Transavia “Last Call”. Ik ben rennend naar de balie van Transavia gegaan en zag daar nog 2 mensen die ook nog wilden inchequen en in hetzelfde schuitje zaten als wij. Die waren zelfs niet gebeld.

Mijn man Frans kwam met de koffers achter mij aan.

Maar de man achter de balie zei dat we niet meer mee konden en vroeg waarom wij zo laat waren en de andere mensen wel op tijd.

Wij hebben dat uitgelegd en na heel veel moeite heeft hij voor ons geregeld dat wij toch

nog mee zouden kunnen.

Dankzij de bereidwillige medewerking van het Transavia personeel en gezagvoerder zijn we toch nog meegevlogen naar Eindhoven.

Onze vraag is nu waarom zijn wij veel te laat verwittigd?

Is er geen communicatie tussen Neckermann en Trasavia?

Bij Transavia wisten ze van niks. Die zeiden zelfs dat we toch naar Gazipasa moesten.

Wij hebben tegen een bijzonder aardige stewardes ons verhaal gedaan en ze zei dat ze

alles zou doormailen naar Costumer Service van Transavia.

Ze bood ons zelfs een drankje aan.

Graag zou ik wat compensatie willen voor alle geleden stress en gemaakte kosten.

De transferkosten naar het vliegveld van Antalya kostte 300 TL en daarvan heb ik

uiteraard een rekening.

Maar wij hebben niet voor niets naar Gazipasa geboekt vanwege de korte afstanden.

Dat is gewoon veel fijner dan naar Antalya.

Dit was een domper op onze geweldige vacantie. Dat het zo moet eindigen door mis-

communicatie. Heel jammer.

Dit hebben we nog nooit meegemaakt.

Hopelijk hebben wij U genoeg kunnen informeren.

In afwachting verblijf ik,

Met vriendelijke groeten

Frans Hommersom en Thea Kapteijns

J.J. de Vlamstr. 9

5683 HG Best

Reserveringsnr. 03 CAM 32054960 GZP 1

Heel graag de kosten van de Transfer Alanya/Antalya terug ( 300 TL = 75 Euro) en de extra telefoonkosten van 19,24 Euro.
Wij hadden normaal een gratis Transfer van Alanya naar Gazipasa geregeld via een vriend. Maar naar Antalya kon hij natuurlijk niet gratis rijden en moesten wij een taxi nemen. En de enorme stress als je om half 6 bericht krijgt dat je naar Antalya moet terwijl je dan eigenlijk al aanwezig moet zijn omdat je om 20.00 uur vliegt. Verschrikkelijk. zoek maar eens vlug een taxi in een vreemd land.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frans en Thea