Klacht: Teruggestuurd vanwege volle bus

op 07 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanochtend om 7.28 uur lijn 71 genomen naar kop afsluitdijk, om over te stappen op Qliner 350 om 7.38 uur.
Deze lijn 350 was zo vol, dat tegen mij (en anderen) is gezegd terug te gaan naar Harlingen en het een uur later maar opnieuw te proberen.

Ik heb nu betaald voor een rit waar ik niets aan heb gehad en ik ben verschrikkelijk veel te laat op school gekomen.

Hoe kunt u deze overlast voor mij compenseren.

Heeft het daarnaast enige zin, om morgen (en de rest van het schooljaar) opnieuw te proberen die lijn 350 te nemen op dat tijdstip.

Bij inzet extra bus op dat tijdstip.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 september 2017 om 21:17 geantwoord

Beste Bosma46,

Excuses voor deze late reactie! Wat balen dat de bus zo vol was waardoor jij en nog een aantal passagiers bij de bushalte zijn achtergebleven. Ik begrijp dat je daar van baalt. Je geeft aan dat je nu voor een rit hebt betaald waar je niets aan hebt gehad. Ik wil je wijzen op de geld terug bij vertraging regeling: https://www.arriva.nl/friesland-en-waddeneilanden/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

Excuses voor het ervaren ongemak destijds! Ik hoop dat je tot nu toe wel iedere keer met de bus mee kon en je niet bij de halte moest achterblijven.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 15 september 2017 om 11:15 geantwoord

Makkelijk en heel erg laat.
Bovendien wordt er niet aangegeven, of er extra capaciteit ingezet is.
Ik ben na 7 september iedere dag nog eerder van huis gegaan, omdat ik het risico niet wil nemen opnieuw te laat te komen.

U geeft in uw oplossing niet aan, of u een bus extra heeft ingezet.

Ook moet ik moeite doen om onnodig betaald geld terug te krijgen.
Dat is wel een erg makkelijke manier om iets \"op te lossen\".

Alle klachten die gemeld zijn door Bosma46