Klacht: Terugbetaling tenonrechte abonnementskosten Tele2 na overstap naar KPN

op 20 juni 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Na jarenlange gebruiker van Tele2 en ook voor de mobiele abonnementen van vrouw en kind de overstap gemaakt naar KPN. Na goedkeuring nummerbehoud en start abonnement bij KPN bleek dat Tele2 nog steeds de abonnementskosten voor mijn nummer van mijn rekening haalt. Omdat ik meerdere abonnementen via Tele2 lopen had ik dit niet in de gaten omdat ik ook mijn oude nummer van Tele2 nu kon gebruiken bij KPN. Na een jaar kwam ik hierachter en na een een terugbetalingsverzoek had Tele2 besloten om niet 12 maanden maar 9 maanden terug te betalen. Kreeg de mail op 1 mei 2017 dat ik binnen 4 weken het geld p mijn rekeningnummer zou worden teruggestort, maar na vele telefoontjes is dit nog steeds niet gebeurd en nu is het 20 juni 2017. Dus de termijn van 4 weken is ruimschoots overtreden. Dus te weinig terug betalen en het niet terugstorten van het tenonrechte ingehouden abonnementskosten. Zal zeker nu zodra de abonnementen van mijn vrouw en zoon aflopen een andere provider zoeken. En voor mijn overige 3 zoons zal ik voor een zoektocht in ieder geval niet voor een abonnement bij Tele2 kijken.

Als ik alle 11 maanden terug krijg en wel zo snel mogelijk, kon gelukkig nog 1 maand terughalen via internet bankieren.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Reactie van de melder van de klacht selwinumar

1 maand geleden - Tele2 heeft gereageerd via messenger maar heb nog steeds geen antwoord wanneer ik het geld zal terugontvangen. Men geeft aan dat het wel goed komt, maar dat heb ik al meerdere keren gehoord maar nog steeds geen geld. Volgens klopt het wel dat er maar 9 maanden wordt terugbetaald. Schijnt dat de af factuur van eind april over de maand maart gaat. En in mei werd er niet ingehouden, dat had ik verkeerd gezien. Dit klopt. Maar op advies van hun medewerkers van de klantenservice moest ik de maand april storneren omdat zij blijkbaar ook niet wist dat het over de maart ging. Een andere medewerker van de klantenservice zei weer een andere keer dat ik niet alles terug zou krijgen omdat het mijn eigen verantwoordelijkheid was, dus die wist ook niet dat de factuur van april over de maand maart ging. Erg vreemd. Dus heb een bedrag van vijfentwintig euro gestoneerd. Nu moet ik op dreigement die vijfentwintig euro terugstorten anders wordt er een incassobureau ingeschakeld terwijl zij zelf niet binnen de gestelde termijn die tweehonderd vijfentwintig euro kunnen terug betalen. En let wel dat die vijfentwintig euro ten onrechte van mijn rekening is ingehouden. En als ik dan vraag wanneer zij terugbetalen krijg ik als antwoord dat het goed komt, maar dat heb ik al twee keer gehoord. Never niet nooit meer een abonnement meer bij hun

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door selwinumar