Klacht: Terug reis Malliorca Rotterdam

op 12 juni 2018 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Transavia Airlines CV
Postbus 7777
1118 ZM Schiphol Airport.

Betreft: Boekingsnummer FY742D
Gorinchem:11 juni 2018

Geachte Heer, Mevrouw,
Hierbij wil ik u laten weten teleurgesteld te zijn in de afwikkeling van mijn terugreis op 8 juni 2018 met vlucht HV6192 Palma de Mallorca naar Amsterdam.
Mijn echtgenote en ik zelf waren ruimschoots op tijd aanwezig omdat mijn vrouw assistentie nodig heeft omdat zij geen lange afstanden meer kan lopen.
Bij aankomst op het vliegveld heb ik mijn vrouw dan ook laten plaatsnemen op een stoel en ben zelf naar de incheckbalie gegaan om daarin te checken en ondersteuning te vragen.
Ik had eerder de plaatsen 2C en 2 B gereserveerd maar kreeg op mijn boarding passen de plaatsen 1B en 2B, omdat de andere plaatsen bezet zouden zijn. De grondsteward liep met mij mee naar mijn echtgenote en ondanks mijn suggestie gelijk een rolstoel mee te nemen werd dit van de hand gewezen en uiteindelijk moest mijn vrouw toch een fors stuk lopen om vervolgens vervoerd te worden.
Vervolgens zijn wij naar 4 verschillende gates gestuurd, met onderling een dusdanig grote afstand dat dit een behoorlijk aanslag deed op mijn conditie en in alle consternatie bijna mijn vrouw uit het oog verloor. Tijdens de laatste gatewisseling wist zelfs het grondpersoneel ons niet juist te wijzen.
Uiteindelijk bijna te laat voor de boarding.
Aan boord bleek de plaats naast mijn vrouw wel degelijk beschikbaar? en kon ik daar toch plaatsnemen. Het komt ons voor dat hier bijna opzettelijk een vergissing is gemaakt om ons te dwingen extra te betalen voor plaatsen naast elkaar.
Aan boord niets dan lof voor de stewardessen die behulpzaam waren bij het toewijzen van de plaatsen een drankje aanboden voor het ongemak en ons de vertrouwde service boden die wij gewend zijn.
Ook de transfer op Rotterdam verliep naar wens.
Hoewel wij begrip hebben dat er onverwacht gatewisselingen kunnen plaatsvinden, verwachten wij toch dat het logistiek mogelijk moet zijn passagiers op tijd en juist te informeren en niet als een kudde schapen van hot naar her te sturen. Daarnaast is het bijzonder dat van te voren gereserveerde stoelen tijdens het inchecken zomaar zonder moverende redenen gewijzigd worden.
Op onze leeftijd doen deze zaken geen goed en het kost ons dan ook zeker twee dagen om van de inspanningen te herstellen.

Met Vriendelijke Groet
Henk van der Vliet

Bij uitzondering van huidige klacht ,

Altijd zeer te vrede .

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door klacht 8 juni 2018