Klacht: terug betaling

op 12 mei 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Wij zouden op 17 april op vakantie gaan met sunweb door corona kon dit niet doorgaan begrijpelijk.
Maar nu op 12 mei nog steeds geen voucher os nog liever ons geld terug…. naar meermalen contact met steeds weer een ander antwoord wordt ik radeloos.
Het liefst hebben wij ons geld terug omdat wij met een heel ziek hondje zitten die geopereerd zou moeten worden, maar omdat Sunweb doet alsof de 5000 euro die wij hebben betaald van hun is kunnen wij haar niet laten opereren!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ons geld op onze rekening staat

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 12 mei 2020 om 14:15 geantwoord

Beste mevrouw van der Louw,

De hoofdboeker ontvangt de voucher via de mail. De voucher word een paar weken na de officiële vertrekdatum verstuurd. Wij doen ons best om dit zo spoedig mogelijk naar alle klanten toe te sturen, wegens de drukte kan het echter langer duren dan u normaal van ons gewend bent.

Wij begrijpen dat u wegens persoonlijke redenen liever geld terug ontvangt. Als u in het komende jaar geen passende vakantie vind in het aanbod van Sunweb Group, dan kunt u alsnog, een verzoek tot terugbetaling indienen. De terugbetaling wordt dan binnen de 12 maanden na uitgiftedatum van de voucher naar u overgemaakt. Dit is in lijn met de voorwaarden die de Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft gesteld om deze voucher mee te ondersteunen. Eerder is het helaas niet mogelijk om de vakantie in de vorm van een terugbetaling op uw bankrekening te ontvangen.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 12 mei 2020 om 16:06 geantwoord

Volgens diverse advocaten zijn jullie wel degelijk verplicht ons geld terug te storten

Alle klachten die gemeld zijn door rika55