Klacht: Terug Betalen van Borg

op 09 februari 2018 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

EnergieFlex biedt geen pre-paid energie meer. Daarom moest ik overstappen naar een nieuwe leveranciers die dat service wel geven. Bij het aanmelden had ik een borg betaald, het is logisch dat ik dat weer terug moeten krijgen. Hoe eerder hoe beter want dan kon ik direct overstappen naar de nieuwe leverancier, en hun ook netjes de voorschotnota kunnen betalen.
Maar wat een hell, ik heb zoveel emails gestuurd naar hun met daarin mij situatie. …… \” We zijn druk bezig met alle afrekeningen te maken van alle Prepaid klanten.\” …..ZE WETEN MAANDEN VAN TE VOREN DAT HUN GAAN STOPPEN MET PREPAID, ze wachten eind van dec dure maand jan lange maand. Om dit allemaal op te lossen,
ALS WIJ EEN REKENING NIET BETAALD WORDEN WE GELIJK AFGESLOTEN !!!

zoals wij als klanten onze Nota\'s netjes betalen zonder vertraging, Wil ik hierbij vragen om onze borg te geven. ik heb niks mee te maken met ANDERE KLANTEN, want mijn Nota betaal ik netjes OP TIJD aan ENERGIEFLEX zonder andere Klanten. Klantnummer 2115334

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Energieflex

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Energieflex nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Energieflex

8 maanden geleden - Beste meneer/ mevrouw Wout, Excuses voor de langere verwerkingstijd met onze nota's. Wij wisten inderdaad van te voren dat wij gingen stoppen met Prepaid. Echter kunnen eindnota's niet vooraf opgesteld worden. Ik heb namens u een verzoek ingediend om de eindnota met spoed op te laten maken. Inmiddels heeft u deze en de overgangsnota ontvangen. Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. Met energieke groet, Marieke

Reactie van de melder van de klacht s w

8 maanden geleden - Jullie motto was: " Je betaald wat je gebruikt" Bij prepaid klanten bestaat geen Jaarnota. Ik heb begrepen van andere klanten, dat jullie meer berekend uit de betaalde Borg/ voorschotnota: En dat is niet eerlijk. Vandaar dat de Terugbetalen aan Prepaid klanten Vertraagd. Dit is niet eerlijk, en het lijkt heel veel op de Groningen Fraudezaak . Ik herhaal jullie wisten maanden van te voren dat jullie ging Stoppen. Beste Marieke bedankt voor uw aangeboden oplossing, ik vertrouw nog een keer en wacht of de betaling met spoed wordt gedaan.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Energieflex in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht s w

7 maanden geleden - Vandaag 16 februari heb ik GEEN betaling van EnergieFlex ontvangen 😡😡😡😡😡😡

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Energieflex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Energieflex

Heeft op 19 februari 2018 om 13:57 geantwoord

Beste meneer/ mevrouw Wout,

Eerder heb ik jullie een e-mail met uitleg van uw nota's gestuurd.
Wellicht is deze terecht gekomen in de ongewenste e-mail.
Hierin licht ik ook toe waarom jullie geen betaling hebben ontvangen.

Mochten daar nog vragen over zijn dan kunt u ons bellen. Uiteraard sta ik u ook via dit platform of via e-mail te woord.

Met energieke groet,

Marieke

Reactie van de melder van de klacht s w

7 maanden geleden - WAAROM KRIJGEN WIJ ONZE GELD NIET? Naar aanleiding van ons gesprek van zojuist bevestig ik hierbij het volgende voor de instantie waar u dit voor nodig heeft: U heeft momenteel nog een Prepaid contract bij ons. Dat betekend dat u jaarlijks geen jaarnota krijgt en deze ook niet kan worden aangeleverd. Het concept van Prepaid was juist dat klanten elke dag kunnen zien hoeveel energie (stroom en gas) verbruikt is en dan hun saldo op konden waarderen. Het concept is vergelijkbaar met prepaid telefonie. Ik vertrouw erop u met deze bevestiging van dienst te zijn geweest.

Bericht van Energieflex

7 maanden geleden - Beste mevrouw Wout, Zoals ik u middels mijn e-mail heb aangegeven heeft u inderdaad geen uitbetaling ontvangen. Dit komt omdat u aan het begin van uw Prepaidcontract een periode geen slimme meter had. Dat is dan helaas een periode waarin het prepaid concept niet van toepassing is geweest. In deze periode dienen wij klanten uiteraard wel te factureren voor hun verbruik. Hierom heeft u een overgangsnota ontvangen van ons voor deze tussenperiode. Deze is helaas hoger uitgevallen dan het bedrag wat u van ons terug zou krijgen op de eindnota. Wij hebben dan ook besloten het bedrag voor u te verrekenen. Mocht u meer toelichting wensen dan hoor ik dat graag. Inhoudelijke informatie met betrekking tot bedragen deel ik echter niet op klacht.nl. In dat geval verzoek ik u om te e-mailen of mij te bellen. Met energieke groet, Marieke

Reactie van de melder van de klacht s w

7 maanden geleden - Ik heb nooit van mijn leven zulke ONSPORTIEF RATTEN tegengekomen !! Groot bedrijf maar Kruimeldiefjes !!, Ik had niet Stil gezeten, wat veel andere klanten doen, Ik bracht un Fraude activiteiten Boven Water, daarom zijn ze Onsportief en niet blij mee. Ze doen alsof ik iet kwaad deed. Maar nee ik heb alle Rekeningen netjes betaald Tot de eind. Nu verzinnen ze dat WIJ Prepaid klanten meer energie had gebruikt, om zo makkelijk Geld makkelijk halen, van 1 persoon huishoud met een minimum inkomen , Zo Vuil zijn ze, echte Ratten!

Heeft op 20 februari 2018 om 12:09 geantwoord

EnergieFlex ze hebben Nota naar me gestuurd om binnen 14 dagen te betalen, Onterecht, en ik heb ze mijn situatie vertelt ze hadden geen begrip, ik moest wel rekening houden met hun 42 dagen . Lees wat ze me hebben gedaan : Na een interne controle bleek je wegens een systematische fout tot op heden geen overgangsnota te hebben ontvangen. ERG he?

Reactie van de melder van de klacht s w

7 maanden geleden - nu ben ik overspoeld met Ideal linken om te betalen, Hoe erg kan mensen kunnen zijn??? Mensen geef ze 100 euro, maar breng zulke Fraude praktijken boven water! als #energieflex een klein bedrag van alle klanten en ex-klanten neem, word het een Groot bedrag! Niet Slapen, maar iets doen!

Alle klachten die gemeld zijn door s w