Klacht: tent besteld, niet op tijd geleverd voor vakantie

op 07 juli 2012 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op 20-6-2012 heb ik bij Wehkamp een tent besteld, die ik op 27-6-2012 nodig had, normaal gezien ruim op tijd, zeker aangezien Wehkamp aangeeft dat het product de volgende dat op een tijdstip naar keuze geleverd kon worden.

Vervolgens is er door een sorteerfout, op de dag dat bezorgd zou worden (21-6-2012 tussen 18.00 – 21.00) niet bezorgd. Na een avond wachten en thuisblijven, wilde ik mijn beklag doen, toen bleek op de website, dat mijn bestelling door een sorteerfout niet geleverd kon worden op het gewenste tijdstip, dus in plaats van dat pro actief aan de wachtende klant te melden, moet de klant ZELF op zoek naar die informatie, terwijl er door gegeven was door Wehkamp dat tussen 18.00 en 21.00 bezorgd zou worden. Frustrerend, maar nog geen ramp. Vervolgens gebeld met de klantenservice, die staan je vriendelijk te woord, en vinden het allemaal heel vervelend, althans, dat zeggen ze.

Er werd me aangeboden om de volgende dat opnieuw tussen 18.00 en 21.00 thuis te blijven om te zorgen dat mijn tent alsnog op tijd zou zijn voor mijn vakantie, dit paste mij echter niet omdat ik een weekend weg ging, de enige optie voor mij was nog om dinsdag 26-6 tussen 18.00 en 21.00 thuis te blijven voor de tent. Dit werd afgesproken, en die bewuste dag kom ik om 17.00 thuis van mijn werk, en vind ik een briefje in de brievenbus, dat de bezorger om 11.10 is geweest, op het moment dat ik al aangegeven had, niet thuis te zijn.

Wederom bellen met de klantenservice, wederom vonden zij het allemaal heel vervelend, maar een oplossing bieden, die nog mogelijk was, ik moest woensdag 27-6-2012 namelijk gewoon werken, en daarna zou ik op vakantie gaan, met de tent die ik besteld had… Ik gaf aan, dat de tent alsnog op mijn werk bezorgd kon worden, maar dat was volgens Wehkamp onmogelijk, omdat de postcode niet bekendd zou zijn bij selectvracht, mijn volgende voorstel, om na 2 fouten van de kant van wehkamp toch wat extra moeite te doen werden negatief beantwoord, het versturen van de tent middels een koerier naar mijn werk bleek niet mogelijk, niks bleek mogelijk. Hun probleem (een sorteerfout, en een bezorger die de tijd van bezorgen aan zijn laars lapt) werden ineens mijn probleem!!

Met de klantenservice viel geen rede te voeren, ze zeiden verschrikkelijk vaak dat het enorm vervelend was, maar meedenken met een oplossing zit er niet bij, zelfs niet als je die oplossing zelf aandraagt.

Uiteindelijk heb ik een andere tent moeten kopen op de dag dat ik op vakantie ging, dit brengt natuurlijk extra kosten met zich mee.

Na mijn vakantie bleek de tent alsnog bezorgd te zijn, maar die had ik natuurlijk niet meer nodig, melding hiervan bij de klantenservice, levert geen antwoord op die je vraagt, het enige wat ik aangeboden kreeg was een tegoedbon voor € 5,- voor mijn volgende bestelling.

Die volgende bestelling komt er van mijn zijde natuurlijk niet meer, en op mijn verzoek om al mijn gegevens uit hun klantenbestand te wissen, en mijn gemaakte belkosten te vergoeden, kreeg ik wederom een negatief antwoord, als antwoord kreeg ik een automatisch gegenereerde mail met een code voor een tegoed van € 5,- waarvan ik al heel duidelijk had aangegeven dat ze dat absoluut niet naar me toe moesten sturen.

Men luistert gewoonweg niet naar wat je vraagt, zegt, voorstelt, het enige wat men heeft, is een draaiboek, met dingen die ze moeten doen, bij bepaalde klachten.

Het is de naam klanten”service” natuurlijk niet waard, maar daar zal wehkamp niet om malen…

(op verzoek zal ik alle mailwisseling naar u toe sturen, de haren zullen je overeind gaan staan)

Met een vergoeding van de door mij gemaakte kosten, voor het bellen, het bestellen van een andere tent, de benzinekosten om de tent op te moeten halen, een tegemoetkoming voor de ongelooflijke frustratie en ergernis die Wehkamp veroorzaakt door niet redelijk in te gaan op mogelijkheden om ALSNOG de klant tevreden te stellen.

En dit alles NIET in de vorm van een tegoedbon van Wehkamp, want al zouden ze me dagelijks ontbijt op bed komen brengen, daar ooit nog wat bestellen zit er niet meer in.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 12 juli 2012 om 11:48 geantwoord

In een telefonisch contact kwestie besproken en excuses aangeboden voor al het ongemak.
Dit is zeker niet onze bedoeling.
Uw sigaal wordt door ons opgepakt en wij danken u hartelijk dat u de moeite heeft genomen om dit aan ons kenbaar te maken.
Hierdoor kunnen wij onze service verder verbeteren.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Wehkamp beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Roelson