Klacht: Temperatuur koffie te laag

op 30 november 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

Wij hebben een Philips Saeco Intelia Evo (HD8753) koffiebonenmachine, waarvan de temperatuur van de koffie, gemeten aan de uitstroomopening, maximaal 77 graden is. Bij het 2e kopje is deze nog maar 72 graden.

Volgens de Philips consumentenlijn is dit conform de specificaties van het model en hoort dit dus zo.
Maar volgens de gegevens van kenners in de koffiebranche moet de watertemperatuur minimaal 90 graden zijn voor een goede smaak van de koffie.
Daarnaast vind ik zelf ook dat de koffie snel te koud wordt, ondanks de dubbelwandige koffieglazen die wij gebruiken.

Is er geen mogelijkheid om de watertemperatuur in de boiler te verhogen, uiteraard zonder dat dit andere schadelijke bijwerkingen heeft?
(Via het menu kan je de watertemperatuur ook instellen op 3 standen, uiteraard staat dit al op de hoogste stand ingesteld)

Bert Smit

Als de koffie-temperatuur hoger is dan 85 graden, gemeten bij de uitstroomopening.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Bert Smit