Mijn Klacht:
Een lange waslijst met veel klachten:
1.Ik ben onlangs overgestapt naar Telfort met twee mobiele nummers, simpelweg omdat zij leuke kortingen geven aan klanten die al producten van Telfort afnemen. Omdat ik tijdens de bestelling online er niet helemaal uit kwam heb ik gebeld met hun gratis bestelservice-nummer. Ik heb een hele aardige en vriendelijke mevrouw gesproken en duidelijke afspraken gemaakt: € 5,00 korting op mijn factuur van het ene mobiele nummer en een verdubbelaar op het andere mobiele nummer. Daarnaast géén eenmalige aansluitkosten. Het abonnement zelf zou € 12,50 voor het ene toestel zijn met verdubbelaar en voor het andere € 14,00 met € 5,00 factuurkorting. Dit gesprek is door Telfort opgenomen en ik zou via e-mail een bevestiging krijgen van deze aanbieding, maar die heb ik nooit gehad.
Eenmaal aangesloten blijkt dat ik een heel ander en nadeliger abonnement heb gekregen, namelijk € 12,50 zonder verdubbelaar. Ik heb toen direct gebeld met de bestelservice maar die verwijst mij naar de klantenservice omdat de bestelling voor hun is afgerond, en de klantenservice is een BETAALD nummer helaas… Gebeld met de klantenservice en die zegt dat hetgeen mij is aangeboden helemaal niet mogelijk is terwijl dit toch echt beloofd is door de bestelservice. Ik heb toen telefonisch een nadeliger contract afgesproken, namelijk op beide telefoons een abonnement van € 14,00 (1500Mb en 400 belminuten) met een factuurkorting van € 5,00. Na het ingaan van mijn abonnement zag ik dat ik nog steeds het oude abonnement van € 12,50 had zónder verdubbelaar. Ik heb toen gebeld met mevrouw X maar zij was helaas volledig onbegripvol en nogal klantonvriendelijk. Ik had namelijk de naam moeten vragen van diegene met wie ik had gebeld. Zij kan/wil mijn abonnement nu NIET aanpassen omdat ik er twee jaar aan vast zit. Ik heb haar toen maar verwezen naar de oorspronkelijke bestelling die ik telefonisch heb doorgegeven, maar het bandje waar de bestelling wordt opgenomen wordt maar 28 dagen bewaard en dat was dus al weg. Ik sta dus met mijn rug tegen de muur; de originele telefonische bestelling is niet te achterhalen en dus niet na te komen en de afspraken die ik later ook telefonisch heb gemaakt worden eveneens niet nagekomen. Ik zit nu dus met een onjuist abonnement wat ik NIET heb besteld.
2. Nummerbehoud is na vele pogingen niet gelukt bij 1 van de 2 mobiele nummers, terwijl het beide twee zakelijke nummers waren bij dezelfde aanbieder (Vodafone). Uiteindelijk heeft Vodafone erg goed geholpen en instructies gegeven aan mij hoe ze bij Telfort het formulier van nummerbehoud in moeten vullen. Vodafone heeft namelijk klantnummer, telefoonnummer en simkaartnummer nodig maar Telfort zegt maar twee invoervelden te hebben. Vodafone heeft aangegeven het notitieveld als derde veld te gebruiken. Toen ik dat had aangegeven ging het pas goed maar dat heeft vele ergernissen en betaalde telefoongesprekken gekost.
3. Er is twee keer € 20,00 berekend voor aansluitkosten terwijl er was toegezegd dat ik als bestaande klant geen aansluitkosten hoef te betalen.
4. De verdubbelaar gaat pas in bij de tweede maand. Dit is mij NIET verteld en staat ook niet bij de bestelpagina op hun website. Waarschijnlijk zal dit ergens in de kleine lettertjes staan maar de verkoopmedewerker had mij hier duidelijk op moeten wijzen natuurlijk. Ik heb nu noodgedwongen voor € 5,00 extra MB’s moeten kopen omdat ik hier te laat achter kwam.
5. De nieuwe maand is op 8 juni ingegaan en op mijn nummer is de verdubbelaar inmiddels actief maar op het andere nummer niet, bij “Verbruik” staat 768 MB over en 194 belminuten over. Dit is dus zónder verdubbelaar. Op “Mijn Telfort” bij “Combivoordeel” staat echter dat de verdubbelaar juist wél actief is.
6. Sinds het abonnement is ingegaan kan ik niet meer inloggen bij mijn Telfort thuis, foutje van de afdeling “Mobiel”. Maar mevrouw X vertelde mij doodleuk dat dit aan de afdeling “Thuis” ligt en dat ik hun maar moet bellen, erg vreemd natuurlijk en dat kost weer veel gesprekstijd, ergernissen en gesprekskosten.
7. Ik ben nu al enkele weken bezig ben om in te kunnen loggen bij Mijn Telfort thuis; nieuw wachtwoord instellen, diverse malen bellen, nieuw wachtwoord via de post gekregen, opnieuw bellen, enzovoort maar nog steeds kan ik niet inloggen. Ik blijf de melding onjuist wachtwoord houden. Vandaag krijg ik hopelijk opnieuw een wachtwoord via de post.
8. Er was aangegeven dat mijn thuis en mobiele account kan worden samengevoegd maar een andere medewerker geeft juist aan dat dit helemaal niet kan terwijl dit toch op hun website staat vermeld bij het inloggen. Ik moet nu drie keer inloggen om mijn facturen op te vragen; 1 x voor mobiel nummer 1, 1 x voor mobiel nummer 2 en 1 x voor de thuisfactuur (internet, tv en vast bellen).
Kortom, zoals u ziet is het één groot drama bij Telfort en helaas krijg ik ook geen begripvolle mensen aan de lijn die deze problemen willen oplossen, zelfs geen excuses…..
Gewenste Oplossing:
Hetgeen Telfort heeft afgesproken ook daadwerkelijk nakomen. Daarnaast excuses en volledige creditering van alle gemaakte kosten.
