Klacht: Televisie kapot na drie jaar

op 25 juni 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Op 25 januari 2013 kocht ik bij It’s Electronics in Naaldwijk een Samsung 40″ LED televisie.
Modelcode UE40ES7000, serienummer Z9N23SBCC02161Y.

Deze televisie functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont sinds twee maanden het volgende gebrek: paarse verticale streep loopt door het beeldscherm.

Een televisie moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat dit probleem niet had mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van de televisie (1199 euro).

Omdat ik niet meer terecht kon bij It’s Electronics heb ik rechtstreeks met Samsung gebeld. Samsung geeft aan dat de televisie gerepareerd kan worden door CE Repair Services. Van dit bedrijf ontving ik een prijsopgave. Voor reparatie moet ik 507,79 euro betalen. Daar gaat vervolgens een coulance van Samsung af ad 270,60 euro. Dit betekent dat ik uiteindelijk inclusief BTW 302 euro moet betalen.

Ik ben het hier niet mee eens en Samsung verwijst mij vervolgens naar de verkoper. BCC heeft It’s in Naaldwijk overgenomen. BCC wijst mijn verzoek voor kosteloze reparatie af.
Ik blijf van mening dat de televisie alle eigenschappen moet bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van de televisie. Wettelijk gezien moet BCC een kosteloze oplossing bieden. Er is sprake van een ondeugdelijk product. Ik doe nu een beroep op Samsung om deze klacht voor mij in alle redelijkheid op te lossen

Als de televisie kosteloos gerepareerd wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door E. Mooijman