Klacht: Telegraaf weigert opzegging te accepteren

op 15 juli 2015 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Wij hebben op 3 mei jl. ons abonnement opgezegd wegens de enorm slechte bezorgservice. Om deze reden zouden wij na onze opzegging de krant nog wat langer ontvangen.
Nu hebben wij een factuur ontvangen dat wij wederom de krant moeten betalen. De bezorger blijft ook dom de krant bij ons bezorgen.
Wij hebben hierover contact opgenomen met de Telegraaf. De enige manier waarop je met ze kan communiceren is via contactformulier waarop je een reactie krijgt via een no reply mail.
Als reactie op ons bericht kregen wij te horen dat ze onze opzegging niet terug kunnen vinden in hun administratie (zelf hebben wij toch echt een mail als bevestiging gekregen van de Telegraaf). De medewerker die reageerde gaf aan dat hij daarom de krant alsnog voor ons opzegt en als wij van mening waren dat de krant eerder opgezegd was wij hier een bewijs van moeten sturen. Aangezien je alleen via een contactformulier kunt reageren is het niet mogelijk om de mail aan hen door te sturen (ze werken nl zoals gezegd met een no reply mailservice). We hebben daarom de mail geknipt en geplakt in het contactformulier waarop aangegeven staat dat wij op 3 mei 2015 de opzegging hebben ontvangen en daarbij aangegeven dat wij daarom de factuur niet meer zullen betalen. Aangezien we al ruim 2 maanden geleden de opzegging per direct hebben doorgegeven.
Als reactie van de Telegraaf krijgen we daarop dat onze opzegging pas per heden beëindigd is en we de factuur gewoon moeten betalen. Zij weigeren dus de eerder verzonden mail te accepteren.

Wanneer de telegraaf onze opzegging per 3 mei accepteert en de huidige factuur laat vervallen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 17 juli 2015 om 09:05 geantwoord

Geachte meneer Klink,

Inmiddels heeft u telefonisch contact gehad met onze collega's.

Wij gaan ervan uit dat deze vervelende situatie naar ieders tevredenheid is opgelost!

De Telegraaf

Reactie van de melder van de klacht klink561

5 jaren geleden - Deze klacht is totaal niet opgelost. De Telegraaf doet alsof ze de klacht oplossen door ons te bellen, maar stuurt inmiddels sommaties aan ons dat we het bedrag moeten betalen. Bedenk je dus een tweede keer voordat je een abonnement neemt bij dit bedrijf op een krant.

Heeft op 03 september 2015 om 20:34 geantwoord

De klacht is totaal niet opgelost.
Telegraaf schrijft weer constant geld van de rekening terwijl het abonnement stop gezet is (aangezien wij deze ook in mei hebben opgezegd).
Telegraaf weigert onze opzegging te accepteren, maar geeft ons ook geen krant meer maar wil wel geld ontvangen!!

Het is nu zelf zover uit de hand aan het lopen dat we sommaties ontvangen.
De Telegraaf doet wel alsof ze de klacht oplossen door dit telefonisch door te geven, maar hun acties laten anders zien.
De Telegraaf is aan ons voorgoed een klant verloren.

Alle klachten die gemeld zijn door klink561