Klacht: Telefoongebruik

op 19 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmorgen stapte ik om 06.32 in bus 2 richting Leiderdorp, 4841, op station lammeschans. De bus was optijd, maar bleef vervolgens nog 5 minuten staan waardoor hij te laat vertrok. De chauffeur was bezig met zijn telefoon. Echter tijdens de rit was hij rijdend ook nog op zijn telefoon bezig. Bij een andere halte bleef hij ook een aantal minuten langer staan dan nodig, wederom druk bezig op zijn telefoon. Ik kwam door deze vertraging bijna te laat op mijn werk. Daarnaast vind ik het onverantwoord als de chauffeur bezig is met zijn telefoon tijdens het rijden.

Als de chauffeur mij veilig en optijd afzet bij de halte.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 19 augustus 2016 om 09:41 geantwoord

Beste Shelley,

Niet leuk om te lezen dat de chauffeur later is vertrokken doordat hij met zijn mobiel bezig was en ook nog tijdens de rit. Het is absoluut niet de bedoeling dat een chauffeur zijn mobiel gebruikt tijdens het rijden en ook niet dat hij daardoor te laat vertrekt. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor een onveilig gevoel hebt gehad.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht daarom meteen intern doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wel passen wij altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Excuses voor het ervaren ongemak van vanmorgen Shelley.

^LH
Arriva Webcareteam