Klacht: Telefoon reperatie

op 21 mei 2016 over Redcoon in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 16 februari heb ik mijn telefoon opgestuurd voor reperatie, binnen een half jaar werkte deze namelijk al niet naar behoren. Deze viel nog in de garantie van een jaar. Drie weken later heb ik gemaild hoe het met de telefoon ging, ik kreeg als antwoord dat ze deze niet ontvangen hadden. Ik heb daarom verzend bewijs gestuurd. Ik kreeg een mail dat ze er aan de slag mee gingen en dat ik hem binnen twee tot drie weken terug zou krijgen. Twee weken later heb ik weer gemaild met het bedrijf, hoe het met mijn telefoon stond, dit keer waren er storingen met hun nieuwe computer systeem maar ze zouden er achter aan gaan. Uiteindelijk heb ik elke week een mail gestuurd hoe het met mijn telefoon stond… Het is nu 21 mei ik heb mijn telefoon nog steeds niet terug, ik heb veel belofte gekregen maar ze zijn nooit uitgekomen. In hun laatste mail stond dat ze op 9 mei de telefoon hadden opgestuurd maar dat ik twee maal niet thuis was en de ah bij mij in de buurt ook gesloten was dus dat hij daarom retour is verzonden. Wat ik erg vreemd vind want ik heb geen enkel bericht gekregen van post nl dat ze voor een dichte deur stonden en mijn ah sluit pas om 22:00 waardoor ik me niet kan voorstellen dat ze voor een gesloten ah stonden als ophaal punt voor mijn pakket. Nu twee weken later nadat ik gemaild heb gaan ze hem op nieuw opsturen, ik wacht af… Al drie maanden intussen!

Mijn toestel en anders een vervangend toestel van dezelfde waarde of een betere toestel om de leed te verzachten waardoor ik achteraf nog kan zeggen dat het bedrijf hun fout goed heeft opgelost

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Redcoon in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Redcoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Redcoon

Heeft op 25 mei 2016 om 12:35 geantwoord

Beste Esther,

Allereerst onze welgemeende excuses. Bedankt voor jouw feedback hierin!
Laat ik voorop stellen dat de reparatie procedure bij jou te lang geduurd heeft. Ik ga dit intern ook verder uitzoeken om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij zijn niet al te lange tijd geleden overgegaan naar een extern reparatie centrum waardoor de reparatie tijden langer kunnen duren.

Excuus hiervoor, ik kan me voorstellen dat dit heel erg vervelend is. Ik heb je probleem onderzocht en heb gezien dat je order inderdaad retour gestuurd is
en dat het bij een erkend afgeefpunt afgeleverd zou worden, enkel was deze ook gesloten en is je product retour gegaan.
De reden dat je de retour niet hebt kunnen volgen is omdat er geen track&trace bekend is bij het retour sturen.
Het product is inmiddels weer onderweg naar je en verwacht dat je deze vandaag of morgen zal ontvangen.

Al met al heeft dit erg lang geduurd en dit kan beslist niet de bedoeling zijn en ik neem jouw situatie ook intern mee zodat wij onze werkprocessen kunnen verbeteren.

Nogmaals excuus voor de manier waarop je reparatie procedure verlopen is.
We hopen je zo voldoende te hebben geïnformeerd

Bart Namens het redcoon Webcare-Team

Heeft op 25 mei 2016 om 12:49 geantwoord

Die excuses heb ik al veel te vaak gehoord van hun kant, maar er gebeurde niets. Grappig dat ik via deze weg ineens wel snel antwoord krijg. Ik wacht af om m'n telefoon morgen of overmorgen thuis komt of volgende week of die week daarop..
En wordt deze nu wel met track en trace verzonden of moet ik elke dag thuis zitten wachten?

Alle klachten die gemeld zijn door Esther Nelemans