Klacht: telefoon red me 3 xiaomi werkt niet naar toebehoren.

op 16 augustus 2016 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Op bol.com heb ik een maand terug een telefoon gekocht; de red me 3 xiaomi. Toen hij binnen kwam klopte er al veel dingen niet. Ik kon niet goed in apps komen en hij hing soms vast (mijn vriend heeft gelukkig veel verstand van telefoons en heeft het probleem opgelost met het clearen van de cache ). Ik heb de eerste dag meteen gebeld naar bol.com en uitgelegd wat het probleem was. Toen vertelde ze me dat ik de volgende dag een nieuwe telefoon zou kunnen krijgen.
Een dag later heb ik terug gebeld dat het niet meer nodig was om dat we nu het probleem zelf hebben opgelost en heb ik nog nagevraagd bij de klantenservice of ik als ik verder er weer problemen mee had (die ik niet zelf kon oplossen ) ik ook zo het op kon lossen , en dat was geen probleem zijden ze.

Nu een maand later werkt geen enkele applicatie meer zoals het hoort de telefoon werkt alles behalve goed en heb ik opnieuw gebeld naar de klantenservice. (dinsdag 9 aug.)
Ik kreeg toen een mevrouw aan de lijn die zij dat de telefoon nog op voorraad was dus hem op kon sturen en dat alles geen probleem was dat ik dan al mijn gegevens kon overzetten en de kapotte kon toesturen. vervolgens wou ze me daarna even terug bellen omdat ze even eerst contact wou opnemen met de externe verkoper.
mevrouw heeft me twee keer terug gebeld maar die oproep heb ik gemist ivm dat mijn telefoon het niet helemaal doet.
ik heb vervolgens terug gebeld naar de klantenservice en toen zeiden ze dat ik contact op moest nemen met de externe verkoper die me vertelde dat er nooit is gecommuniceerd met bol dat mijn telefoon in de eerste week al mankementen vertoonde. (terwijl dat wel gezegd is)
verder zei de verkoper dat er een hele verkeerde rom op de telefoon zit en wij er een nieuwe op moeten zetten en dat zou de oplossing zijn .van de verkoper kregen we een mailtje met een nieuwe rom en een kleine uitleg die hij zelf had getypt snel.
(zeer onprofessioneel zeker om te vragen aan de klant om er een nieuwe rom op te zetten als je risico’s loopt met het toestel helemaal kapot te maken)
toen we het s’avonds toch wouden proberen omdat ik me telefoon gewoon gemaakt wou hebben lukte het niet ivm dat ik mijn telefoon helemaal niet kon koppelen aan een pc of aan een laptop.
dus ik heb de volgende dag weer gebeld met bol.com en ben de hele dag op en neer gestuurd van bol naar de externe verkoper
de externet verkoper was niet te bereiken omdat hij alleen in zijn pauzes of na werktijd kan bereikt worden (ik denk nog een andere baan)
de externe verkoper zij dat zijn oplossing was om mijn mobiel opsturen naar een adres in Rotterdam maar aangezien ik enorm twijfel aan de professionaliteit van de verkoper durf ik mijn telefoon niet op te sturen zonder eerst een ander toestel te zien , want dadelijk zal ik het wel weer hebben dat ik zonder het geld noch telefoon zit.
ik heb bol nogmaals gecontacteerd en ik kreeg het idee dat de meneer aan de lijn mij echt wou helpen hij moest een paar dingen navragen en kwam met de zelfde oplossing als de verkoper (waar ik niet mee akkoord ging omdat me andere dingen belooft waren..) ik heb uitgelegd aan de meneer van de klantenservice dat dit geen goede klantenservice is en vroeg hem of hij het wel netjes vond hoe dit werd opgelost. zelfs de meneer van de klantenservice vond dat ik niet goed genoeg geholpen word en zou zelf ook niet zo geholpen willen worden zei hij , maar hij kon niks anders voor me betekenen en hing de hoorn er op.
ik heb nogmaals een paar keer met de klantenservice gebeld en die zei dat de oplossing helemaal niet was dat ik een nieuw toestel kreeg maar dat ik mijn toestel moest opsturen en dat hun dan voor mij een nieuwe rom er op gingen zetten (zou betekenen dat ik nog langer zonder toestel zit nu kan ik er tenminste nog alleen mee bellen is iets ) ( de mevrouw van de klantenservice reageerde ook heel snauwerig tegen me en het kwam over dat ze totaal geen zin had in haar baan)
weer een andere oplossing dus ik weet niet meer wat ze nu wel kunnen doen en niet en ben daar niet mee akkoord gegaan.
en naar ik weet niet hoeveel telefoontjes zetten ze het ”hoger”’door wat het precies inhoud ik heb geen enkel idee ? maar ik weet wel dat ik twee dagen moet wachten dus alsnog twee dagen weer geen telefoon heb.

ik vind het zeer onprofessioneel en heb niet eens een idee waar ik nu sta. heb geprobeerd wat ik heb kunnen doen.

ik ben tevreden als ik gewoon een nieuw goed werkend toestel toegestuurd krijg met een juiste rom er op en dat ik mijn toestel kan gebruiken waarvoor staat op de website.
verder zou ik graag een tegemoetkoming willen voor al dit drama er omheen en de tijden waarvan ik zonder telefoon heb gezeten.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 16 augustus 2016 om 09:53 geantwoord

Beste Larissa,

Vandaag is er een email gestuurd naar het emailadres van het account waarmee de telefoon is besteld.

Jolanda van bol.com

- - - - - -- - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - -