Klacht: Telefoon Hack

op 03 juni 2021 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste, onlangs is een van mijn telefoons door een foute download gehackt. Hierbij is het toestel overgenomen en is in 2 dagen 23 en 24 mei rond de 10.000 sms jes gaan verzenden in NL en over de wereld. Kosten rond de 400 euro. Ik snap dat vodafone niet voor de kosten van door gebruiker gemaakte fouten kan opdraaien, Wat ik echter niet snap dat ik geen waarschuwing krijg. Dit abnormale verkeer. van10.000 sms moet door jullie gesignaleerd worden en gemeld. Dit is tot mijn verbazing niet gebeurd. Wel kreeg ik direct een mail toen ik op een tweede device My vodafone opende de vraag of ik dat was. Hier dus wel oplettendeheid. Ik ben bij T Mobile gaan vragen hoe zij daar mee omgaan. Zij stellen dat bv een limiet van 20 euro ingesteld kan worden. Bij navraag bij vodafone blijkt dit niet te kunnen.
Graag zou ik van u horen hoe een dergelijk voorval in de toekomst voorkomen kan worden en of schade gedeeld kan worden.
Het betreft nr 06 25461529
Met dank voor de moeite
Ben van Impelen

uitleg en eventuele compensatie en mogelijkheid iets dergelijks in de toekomst te voorkomen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ben Van Impelen