Klacht: Telefoon besteld, niet ontvangen

op 05 juli 2012 over good-electronics.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb op 27-06-’12 een betaling gedaan voor een telefoon dit bedrag bedroeg 500 euro.
De betaling heb ik gedaan via iDEAL, het bedrag is afgeschreven door “Stichting Mollie Payment” met als rekeningnummer: 5245.90.958.

Op de site stond vermeld dat het product binnen 4 tot 5 werkdagen geleverd zou worden. In de Algemene Voorwaarden van het bedrijf staat 1 aan 2 werkdagen. Dit mag dan slechts een streven wezen. Zoals het er nu voor staat staat de werkdag telling op 4 werkdagen.

Ja dat is nog steeds binnen de aangegeven werkdagen wat ze hebben vermeld. Alleen wil het nu wezen dat er nergens meer een vermelding is van de 4 tot 5 werkdagen levering.

Nu heb ik via de site een bericht verstuurd met hoe mijn bestelling ervoor staat. Na enkele uren nadat het bericht is verstuurd ging de site offline. Vervolgens kwam de site weer online en heb ik weer een bericht verstuurd.

Vervolgens kreeg ik enkele tijd later een bericht terug met het volgende:
“Zoals je gister kon zien was de site tijdelijk offline wegens omstandigheden. Alles is nu in orde en de Apple iPhone die je had besteld worden morgen ochtend verzonden. Ook zullen wij dan de track and trace naar jouw toe mailen.

Excuses voor de vertraging en om het goed te maken willen wij jouw vandaag korting geven van 40% op een product goedkoper dan €1000,-. Als je daar gebruik van wilt maken moet je ons weer mailen en dan verzenden wij dat product samen met de Apple iPhone.

Good-Electronics”

Dit ziet er nogal schimmig uit, vindt ik persoonlijk.
Vooral omdat er bekend word gemaakt dat het product nog niet is verstuurd en dat ik een 40% korting (ja 40%!!) voor een product dat een bedrag onder de 1000 euro heeft (ja ja 1000 euro!!)

Nu is de site weer offline, maar heb ik in de email die ik niet liet zien ook een linkje gekregen. Vreemd genoeg bied deze wel toegang tot een site die er het exact het zelfde uitziet maar meer een soort “spiegel” is want zodra ik de URL van de site in type in mijn browser word ik door gelinkt naar een pagina waarop staat vermeld dat de site tijdelijk buiten gebruik is.

Dit alles doet mij vermoeden naar oplichting.
Ondanks dat ze vermelden dat ze morgen (/vandaag wat betreft wanneer dit artikel word gelezen) zullen verzenden.

Ik hoop dat ze het nog zullen verzenden maar ik wil bij voorbaat anderen behoeden voor een eventuele miskoop dan wel een kat in de zak kopen (in dit eventuele geval helemaal geen kat in de zak, maar alleen de zak. Wat tenminste al iets is)

Het KvK nummer van de desbetreffende webshop is: 55519512
Het BTW nummer van de desbetreffende webshop is: NL204444329B01
Site URL (die nu blijkbaar offline is): good-electronics.nl
Site URL (waarvan ik vermoed dat het een “spiegel” is): http://good-electronics.nl/category.php?id_category=5

Mijn rekeningnummer is: 3708.12.263

Ik hoop u of u allen hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

M.C. Hofstede

Geld terug, telefoon mogen ze in hun "zak" steken.

Alle klachten die gemeld zijn door MCHofstede