Klacht: Telefoon afgesloten

op 06 september 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Na 11 trouwe jaren bij KPN dacht ik eens een goedkoop abonnement te nemen. Na alles vergeleken te hebben leek een sim only abonnement bij youfone mij wel geschikt. Ik was een maand in het buitenland (Aruba) toen mijn contract in ging. Aan het eind van deze maand had ik een rekening van €150 ipv €25, maar ik dacht dat dit aan mezelf lag. De eerste dag (na een update van m\’n telefoon) stond namelijk opeens m\’n internet aan, waardoor ik na 15 min €60 verder was. Prima, kan gebeuren. De volgende maand toen ik in België was, deed mijn internet het opeens niet meer. Blijkbaar zat ik toen over m\’n abo heen. De dag daarna toen ik thuis was en m\’n 4g gewoon gebruikte, kreeg ik een sms dat ik inmiddels €100 over m\’n bundel heen was. Handig, ik dacht eigenlijk dat een data plafond vanzelf zou gaan zoals bij andere abo\’s, of in ieder geval ik eerder een bericht zou krijgen. Oké, eigen schuld, dikke bult. Deze maand dus weer een rekening van €170. Gevraagd of ik deze maand in termijnen kon betalen. Dit kon, ik moest dan €90 overmaken en het restant wordt aankomende maand van m\’n rekening af gehaald. Dit gedaan. Ik kreeg een paar dagen later een aanmaning van direct pay dat ik de automatische incasso van €170 had gestorneerd, en als ik niet binnen 5 dagen zou betalen dat mijn telefoon afgesloten zou worden. Ik had al betaald, maar nu ook een bewijs er van naar direct pay gemaild. Desondanks werd gisteren mijn telefoon afgesloten. Directpay zei dat mijn telefoon het pas weer zou doen als het volledige bedrag betaald werd. Terwijl ik het in termijnen mocht betalen? Weer gebeld met youfone en bleek dat ik naar youfone had moeten mailen ipv direct pay over de betaling. Super onduidelijk allemaal en niet goed beschreven in hun mail (vond een medewerker van youfone ook). Het afsluiten zou gisteren geannuleerd worden en ik zou diezelfde dag nog mijn telefoon kunnen gebruiken. Vanochtend echter nog niks veranderd en dus weer gebeld. Maar inmiddels zijn we dus meer dan 24 uur en een aantal telefoontjes verder en heb ik te horen gekregen dat het aansluiten van mijn telefoon 1 tot 3 dagen kan duren. Ik zit dus nog een aantal dagen zonder telefoon,

Ik wil dat mijn telefoon het zo spoedig mogelijk weer doet. Ik wil dat zij mij tegemoet komen. Maakt niet uit hoe. Ik kan nu al bijna 2 dagen niets met m\'n telefoon. Op m\'n werk heb ik zelden WiFi en kan mensen dus niet bereiken. Een kleine schade vergoeding en/of excuses zou op z\'n minst gepast zijn.
Indien mogelijk wil ik naar een andere provider.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 14 september 2017 om 12:55 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Kimkrul