Klacht: telefoon

idavdberg op 14 januari 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

sinds 15 december heb ik een aansluiting via tele2. Ik heb een huis hier gekocht. Helaas na aansluiting door onszelf werkte het niet. (telefoon/tv/inernet) Gebeld, afgesproken voor een monteur een week later. Komt een monteur van KPN die mij met een grijns op zijn gezicht kon vertellen dat ik wel signaal had. Op mijn vraag hoe nu verder werd ik terug verwezen naar Tele 2. Tele 2 opnieuw gebeld (allemaal 0900 nummers met mn mobiel……, ben er nu pas achter dat ik die kosten terug kan vragen, wordt niet al te spontaan aangeboden) Oke, moet een monteur langskomen. Die afspraak ging vrij vlot, monteur komt langs, sluit alles aan, vette rekening maar alles werkt. Enkele dagen later: geen telefoon meer, ik had een gesprek, wilde een nieuw gesprek opstarten maar helaas, lijn dood. Gebeld (alweer met 06) tja ik bestond in eerste instantie niet maar na wat langer doorzoeken toch gevonden. Alles doorgelopen, reset gedaan met telefonist. Helaas, geen verbetering. Dan maar een monteur, de kabel zou wel eens te lang kunnen zijn ( wel door officiele monteur aangesloten……) of misschien toch de telefoon. Ik neem de gok, zou wel vreemd zijn dat ik nooit geen last heb gehad met de telefoon dat deze zomaar ophoud. Monteur komt, helaas voor mij zou wel de telefoon zijn…… (die van hem werkte wel) Weer vette rekening natuurlijk en door naar de winkel: nog een vette rekening voor de nieuwe telefoon. Enfin het werkt allemaal weer. Maar het bleef bij mij knagen, vreemd hoor zonxder storingen ineens telefoon die niet meer werkt. Nu vanmorgen plug ik toch nog eens de oude telefoon er in en ……jawel hij werkt gewoon.
Een cijfer voor het bedrijf kan ik niet op voorhand geven dat ligt aan de reactie en de oplossing. Voor nu is het cijfer bijzonder laag.
De monteurs zijn tot 2x toe naar mijn oude adres gestuurd (waar ik nooit een tele 2 aansluiting heb gehad, was een tijdelijk adres in een vakantiepark)Beetje slordig allemaal.

vergoeding van de kosten van de monteur is wel het minste. Nieuwe telefoon heb ik ook aan moeten schaffen dus zou fijn zijn als daar ook een vergoeding tegenover staat

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 18 januari 2012 om 11:54 geantwoord

Tele2 betreurt het dat er problemen waren met de telefoondienst. Volgens onze gegevens is hierover op 13 januari voor het laatst telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Er is toen een volledige troubleshoot uitgevoerd waarna de diensten van de klant weer werkten. Daarnaast is er een vergoeding voor de gemaakte belkosten ingevoerd die op de volgende factuur verrekend zal worden. Indien hierover nog vragen of onduidelijkheden zijn dan kan de klant contact opnemen met de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html De door de klant gemaakt (on)kosten kunnen dan besproken en eventueel vergoed worden.

idavdberg

Heeft op 21 januari 2012 om 19:00 geantwoord

is geen oplossing. De kosten voor het bellen naar het 0900 nummer van Tele 2 wordt vergoed. Ik heb het over een vergoeding van mijn gemaakte kosten voor een monteur. Heb dit ook duidelijk aangegeven in : mijn gewenste oplossing. Dus Tele 2, zou zeggen doe je werk, lees de berichten zorgvuldig en geef zorgvuldig antwoord. ER wordt hier geen antwoord gegeven

Alle klachten die gemeld zijn door