Klacht: Snelheid internet thuis

op 11 augustus 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik was een tevreden klant bij NLE (12mbps abonnement), maar de aanbieding die Tele2 deed was erg aantrekkelijk (ook 12mbps), had ik het maar niet gedaan.

Enkele dagen geleden was de dag van de overstap, het vervangen van de NLE modem en digitale ontvanger ging soepeltjes en was erg eenvoudig, zeker omdat de verbinden over hetzelfde draadje binnen komt. Direct al was duidelijk dat er iets niet klopte, Netflix was onmogelijk, het afspelen van een gemist programma via de Google Chromecast bleek alleen mogelijk in 360p, en moest meerdere keren opnieuw aangezet worden omdat de verbinding was verbroken.

Ook het spelen van een online spel via de Playstation 4 was onmogelijk, eerst moest ik via het modem inloggen om de uPNP instellingen te veranderen (deze staat standaard op Nat-3 bij Tele2). Hierna dacht ik dat het wel moest werken, de internet verbinding werd gecontroleerd en er bleek maar 1.12MBps(!!) binnen te komen. Het spelen van een online spelletje was daarmee bij dit Tele2 abonnement verleden tijd.

Het eerste contact dat ik naar aanleiding van het bovenstaande had verliep enigsinzs prettig, de medewerker ging KPN aansturen en het zou helemaal goed komen. De volgende dag stond de installateur van KPN al voor de deur, na enkele aanpassingen moest de verbinding vanaf dat moment goed zijn.

Echter, nog steeds deden precies dezelfde problemen zich voor. Met een 1.12MBps download, en 0.88KB upload snelheid kreeg ik een flashback naar 1999, deze waarden had ik sinds die tijd niet meer gezien. Opnieuw contact met de klantenservice, ze vonden het vervelend maar omdat ik graag Netflix wilde kijken en online een spelletje wil spelen was dit abonnement voor mij volledig ongeschikt.

Ze vertelde mij dat de internetsnelheid tot 20mbps was, in mijn geval was het 12mbps, en daarvan 75%. Dus blijft er 9mbps over dat ik binnen zou moeten krijgen. Dit bleek echter alleen mogelijk wanneer ik de tv kabels niet had aangesloten, de WiFi volledig was uitgeschakeld. En er één apparaat bekabeld aangesloten is. En warempel, er bleek 9.2mbps binnen te komen.

Toen ik haar de belofte voorlas die letterlijk op de website van Tele2 staat bleek het allemaal te maken te hebben met de hoeveelheid apparaten die ik zou hebben aangesloten. Wat een onzin, omdat het zo op de website staat:

Tele2 levert betrouwbare internetverbindingen via ADSL. Met internet tot 20 Mbs heb je voldoende snelheid voor Netflix, YouTube, Spotify en tv in hoge kwaliteit. Ook tegelijk met je huisgenoten. En via wifi.

Verder staat er niets op het contract dat ik enkel 9mbps haal als alles uitstaat, er geen WiFi wordt gebruikt, en maar één apparaat bekabeld aangesloten zit.

Stap niet over naar Tele2, doe het niet! Ze zijn sinds dit jaar samen gegaan met T-Mobile, en wil ik niet een jaar lang nauwelijks gebruik kunnen maken van het internet ben ik bijna verplicht om het veel duurdere glasvezel van T-Mobile af te nemen. Ik wilde natuurlijk graag mijn aboonement annuleren omdat Tele2 haar afspraken niet nakomt, dit was niet mogelijk.

Ik wil graag beide abonnementen annuleren, zonder kosten, en de gemaakte kosten (aansluitkosten) geretourneerd krijgen.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Geisterfahrer