Klacht: SMS dmv roaming naar Mauritius werkt niet,

JeroenIJzerman op 24 januari 2013 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Rotterdam 12-01-2013

Geachte,

Ik heb voor mijn vrouw op een Samsung Galaxy 3 met Tele2 Smartmix 150 2 jaar abonnement gekocht via GSMwijzer.nl
Gegevens:
• Factuurnummer 541164
• Ordernummer 753462
• Factuurdatum 19-11-2012
• GSM nr. 0647840744
• Ingangsdatum 03-12-2012
Op 05-12-2012 bleek dat mijn vrouw, hoewel Tele2 adverteert dat dit wel kan, geen sms naar/ van Mauritius kan zenden of ontvangen.
Telefonisch contact op 06-12-2012 met de klantenservice gehad: het zou moeten werken maar het is ze bekend dat het niet werkt! De medewerker had hierover nog ruggespraak met de supervisor tijdens het gesprek. Tele2 zou proberen het probleem op te lossen.

Nadat op 06-12 2012 geen reactie was ontvangen weer gebeld: we moesten een kruistest doen met een ander toestel. We hebben echter geen toestel waar de mini sim kaart in past. Tele2 klantenservice beloofde daarop een nieuwe sim te sturen waarmee dit mogelijk zou zijn.(Inclusief adapter) Deze zou uiterlijk zaterdag 08-12-2012 bezorgd worden.

Op maandag 10-12-2012 rond 17:30 is de nieuwe sim kaart nog niet aangekomen. De sms van/ naar Mauritius werkt nog steeds niet. Opnieuw contact met de klantenservice: er was over de nieuwe sim kaart niks bekend in de systemen van Tele2! Zo krijg je dus toch een vreemd “onderbuik gevoel”.
De telefonische medewerker zegt dat deze gaat nu echt opgestuurd worden en zal uiterlijk binnen 48 uur ( 12-12-2012) bezorgd gaan worden. De helpdesk medewerker heeft gecontroleerd of e.e.a. nu echt in het Tele2 systeem verwerkt is en dat volgens haar het geval.

Op dinsdag middag11-12-2012 laat krijgen we een sim kaart. We vragen ons af of dit de sim van de eerste of tweede aanvraag is. Tijd om contact met Tele2 op te nemen hebben we niet meer wegens andere verplichtingen.

Op woensdag 12-12-2012 weer een sim kaart ontvangen en Tele2 gebeld om de gevraagde kruischeck te doen. Hiervoor moet de kaart geactiveerd (het blijkt de tweede kaart te zijn die we vandaag ontvingen en die nu toch wel in de systemen van Tele2 blijkt te staan) worden en kunnen we na 1 uur proberen of sms naar/ van Mauritius nu wel werkt en moeten daarna Tele2 weer bellen met de resultaten.
Rond 20:15 uur weer gebeld met Tele2 voor de gevraagde kruis check. De Tele2 medewerker zegt me dat haar collega mij verkeerd geïnformeerd heeft: de activatie van de sim kaart werkt pas na 4 uur!!!!!!!!! Ik vertel haar dat ik het “kastje naar de muur gevoel” begin te ondervinden maar dat ik me realiseer dat ook zij daar niks aan kan doen en dat ik het na 22:00 nog eens een sms naar Mauritius zal proberen. Dat hebben we gedaan en het functioneert niet.
Ook tijdens het bellen met de Tele2 helpdesk een verzoek gekregen om deel te nemen aan een klant tevredenheid onderzoek; ja, de helpdesk doet wat ze kan in een prettige en behulpzame weg. Echter: we weten al via internet dat dit niet gaat werken. Tele2 en T-Mobile hebben geen effectieve dekking in Mauritius nog afgezien van andere landen buiten/ in Europa. Dus: Tele2 helpdesk: OK. Oplossingen: tot zover NUL.
Rond 16-12-2012 een sms ontvangen van Tele2: alles zou nu moeten werken. Dus meteen hebben we dit getest, resultaat: nee, het werkt nog niet.
Op maandag 17 december maar weer met de Tele2 helpdesk gebeld: de medewerker vond het totaal onacceptabel dat we de melding hadden gekregen dat alles nu werkt terwijl dit niet het geval is. Hij gaat daar opnieuw melding van maken en zal dit hoog opnemen met de technische afdeling die dit verwerkt heeft en zal deze melding in de gaten houden. Omdat we een dag later op; vakantie gaan naar Mauritius (en ja, daar ging het allemaal om) registreert hij als extra ook het Gmail adres (behalve het reguliere email adres) zodat resultaten ook in het buitenland kunnen worden ontvangen. Immers: de sms naar Mauritius werkt (nog steeds niet. En daar ging het nu allemaal om). We zullen wederom binnen enkele dagen een reactie krijgen.
18-12-2012 t/m 10-12-2013 Deze periode zijn we op vakantie geweest in Mauritius. Tot onze verbazing zijn enkele sms’jes verstuurd met het toestel vanuit Mauritius in Nederland aangekomen. Echter: de antwoorden op deze sms berichten zijn nooit bij ons ontvangen. Mijn vrouw is voor haar werk ondermeer afhankelijk van contact via sms. Ze heeft haar eigen zaak en nieuwe klanten reageren veelal per sms. Nieuwe afspraken maken blijkt dus niet mogelijk omdat de nieuwe klanten geen reactie ontvangen. Zeer frustrerend! We hebben tot nu toe (12-01-2013) geen enkele reactie meer gehad van Tele2n t.a.v. dit probleem. Niet per sms/ email of wat dan ook. Deze doodse stilte is wel een teken aan de wand: niet in staat een oplossing te bieden geeft Tele2 liever geen reactie i.p.v. een excuus of in ieder geval een reactie.
Een lokale sim kaart in Mauritius heeft ons enige uitkomst geboden. Hiermee was wel de hele wereld te bereiken per sms of wat dan ook. Dit bied echter geen uitkomst voor de werkzaamheden van mijn vrouw. We kunnen moeilijk de website/ kranten advertenties die al opgeven waren en wat al niet meer veranderen voor deze paar weken.

Wij hebben het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden tot we geen wettelijke basis meer hebben om het contract te ontbinden. De eindeloze rij klachten die ik over soortgelijke problemen met Tele2 gelezen heb t.a.v. verbinding problemen met het buitenland (en met T-Mobile via welke Tele2 (roaming) zijn geen bewijs voor hiervoor maar voeden wel het gevoel dat we zeker beter een andere provider hadden kunnen kiezen.
Ik moet hierbij aanmerken dat de Tele2 helpdesk tot nu toe goed bereikbaar was, de medewerkers vriendelijk en behulpzaam waren maar niet in de verste verte een oplossing konden bieden voor een kennelijk wijdverspreid en reeds bekend probleem.

Gelieve mij t.a.v. verdere ontwikkelingen op de hoogte te houden via mobiel nummer 0654913513 en de volgende email adressen:
[email protected]
[email protected]

J.IJzerman
Theeroos 8
Rotterdam

Verder: Op 21-02-2013 contasct met de Tele2 helpdek gehad: Men zegt niet gereageerd te hebben omdat ze te weinig gegevens van mij hadden ontvangen. He3t ging hier om de proividers in het buitenland. ( Mauritius) Ik heb gevraagd waarom men mij dit niet 5 weken geleden gevraagd heeft. Antwoord: ja sorry, onze excuses maar dit had niet mogen gebeuren.
Zoals steeds ontwijkt Tele2 haar verantwoordelijkheden.
Ik vertelde de medewerker: ik wil ALLEEN het abbonnnement beeindigen op basis van WANPRESTATIE. Reactie: dat is niet mogelijk. We zullen proberen uw probleem op te lossen. TELE2: jullie zijn het probleem!En de problemen die jullie niet kunne oplossen worden genegeerd, getraineerd en genegeerd. Ik heb inj mijn brief van 14 januari 2013 geeist:Tele2: na ruim 5 weken ons geduld op de proef te hebben gesteld en keer op keer gedane beloftes niet door u zij nagekomen rest mij nog maar één ding: ik stel u hierbij in gebreke wegens wanprestatie (art 6:75 BW) en eis uiterlijk per 18-01-2013 beëindiging van het contract zonder enige kosten mijnerzijds en eis dat het bovenvermeld telefoon nummer 0647840744 uiterlijk op die datum beschikbaar is voor een andere provider.
NB. wegens wanprestatie kan dit altijd opgezegd worden! Tele2 jullie houden mij aan de lijn met praatjes, nonsens, en beloftes die niet na gekomen worden.

Accute opzegging abonnement en prompte ter beschikking stellen van het mobiele nummer 0647840744 i.c.m. communicatie hier omtrent. (Iets wat Tele2 vreemd lijkt te zijn.)

Bericht van Tele2

11 jaren geleden - Tele2 is actief op veel verschillende social media kanalen. Met ingang van januari 2013 heeft Tele2 daarom besloten om niet langer actief te zijn op Klacht.nl. We willen ons volledig focussen op onze andere contactkanalen en helpen je graag daar verder. Heb je vragen over of ervaar je problemen met de diensten van Tele2, stel je vraag dan eens op ons forum; https://forum.tele2.nl/. Daarnaast heb je de mogelijkheid om te chatten met een medewerker, je vraag te stellen aan de Virtuele Assistent of bekijk de andere mogelijkheden op www.tele2.nl

Alle klachten die gemeld zijn door