Klacht: Onterechte incasso

GeenZeikerd op 29 mei 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na veel contact en waardeloze toezeggingen die niet waar blijken erachter gekomen dat de consument altijd aan het kortste eind trekt. Uitvoerig contact met de klantenservice na een brief van bos incasso. Tot die tijd geen indruk van betalingsachterstand ook omdat een maand eerder een herinnering werd verstuurd per SMS terwijl het nog niet eens de afschrijfdatum was. Ervanuit gaande dat dit wederom een foutje van tele-2 was en ik niet weer 20 min. Mezelf vrolijk wou maken met in de wacht hangen bij de klantenservice, ging ik verder en werd tevens ook niet afgesloten. Tot het zover kwam dat bos incasso een brief stuurt met betalingsachterstand van december en toendertijd de laatste maand die nog niet eens om was. Stomverbaasd ga ik in bezwaar en kom ik erachter via jullie handige app dat december niet betaald was. Na wat gesprekken werd er geen gehoor gegeven voor mijn verklaring maar had ik gewoon beter moeten opletten was de conclusie. Desondanks het gevoel dat dit veel te snel uit handen word gegeven wacht ik reactie af. Meer dan een maand later krijg ik reactie. Het mocht niet baten. Inmiddels trotse vader en geen tijd voor verder bezwaren, brieven en middels zelfs Radar laten weten dat ook zij het onderzoek kunnen staken. Ik heb de hoop laten varen en zal mijn aandacht vestigen op wat belangrijk is.

Dit is een voorbeeld hoe word omgegaan met mensen die bereid zijn nog een vinger uit te steken. Ik word gerust gesteld en vervolgens krijg ik de rente berekening van bos bij de afwijzing van het bezwaar. Goed verhaal, lekker kort zoals de medewerkers spotten met andermans lasten en problemen.

Mij werd tevens beloofd dat de betaalde maanden gecrediteerd kunnen worden als ik mijn dossier afsluit bij bos. Dat ik hierin getrapt ben is natuurlijk niet zo gek omdat je het zat bent en het geheel wilt afsluiten. Dus heb ik domweg betaald met de incassokosten die 50% van het te vorderen bedrag waren ( waarvan 40 euro al werd voorspeld dat meneer deze niet optijd zou betalen.

Nu zie ik op dit forum enig leven en contact van tele2 dus keer ik me maar tot het forum.

Hopende dat je bij een organisatie als tele2 geen nummertje bent maar wel echt een mens, die net als tele2 door kleine foutjes de mist ingaat.

Veel meer woorden die ik kwijt wil maar gezien het feit dat ik hier geen politiek schouwspel van wil maken maar gewoon een oplossing wil hou ik het bij het bovenstaand verhaal.

Gewenste Oplossing:

als tele2 zijn fout toegeeft en het nodige huiswerk doen als ze naar buiten treden, en daarnaast alle gemaakte kosten vergoeden.

sterker nog, alle tijd die ik hierin heb gestoken krijg ik niet terug dus dat is wel het minste wat ik van ze verwacht.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door