Mijn Klacht:
27 juni 2018
Telefoon zoon kapot daarom moet er een nieuwe komen. We zijn al abonnee bij Tele2. Leuke aanbieding (die 8 juli nog steeds actief is) dus op 26 juni rond 17 uur gebeld met de klantenservice van Tele2. Met medewerker nummer 1 de aanbieding doorgesproken. Mogen we een uur bedenktijd? Geen probleem, medewerker nummer 1 beloofd om 18:30 terug te bellen.
Om 19 u nog niets vernomen. Opnieuw zelf gebeld. Medewerker nummer 2 gaat mijn bestelling noteren. Bestelling staat op het account van moeder maar het nieuwe abonnement is voor zoon. Een maandtarief van €21 en maandelijks opzegbaar. Ze verteld mij dat er een mail aankomt waarin ik mijn bestelling kan bevestigen. Geen bevestigingsmail maar een korte lompe mail:
NIEUWS VAN TELE2
Bedankt voor je aanvraag. We hebben – dat doen we altijd bij onze nieuwe klanten – je kredietwaardigheid opgevraagd. Met de gegevens die wij op dit moment van je hebben, moeten we je helaas ‘nee’ verkopen. We hebben daarom je bestelling geannuleerd.
Ik ben géén nieuwe klant en ben al jaren abonnee en nooit een betalingsachterstand gehad. Om 19:45 medewerker nummer 3 aan de lijn. Voor de 3e keer deze avond wordt mijn bestellingverlenging genoteerd. Hij begrijpt er niets van maar er is wel een storing in hun systeem. Het kan dus zijn dat de telefoon toch wordt bezorgd, maar het kan ook zo zijn van niet…….
De klantenservice werkt maar tot 20 u en inmiddels is het 20:10. Medewerker wilt nu ook naar huis. Hij bevestigd mijn voorstel om verder te zoeken bij een andere aanbieder naar een aantrekkelijk combi-abonnement. Drukke week dus ik laat het voor wat het is.
29 juni 2018
Vandaag ontvang ik 4 mails: “NIEUWS VAN TELE2 ”: U bent niet kredietwaardig
Ongeloof uitgesproken bij medewerker nummer 4 over de onfatsoenlijke communicatie. Heel het gezin is al jaren klant maar uiteindelijk ben je ook hier niet meer dan een nummer 😉
Hij wilt het in orde maken maar mag het niet en verbindt mij door naar Sales. Doorverbinden met een wachttijd van 20 minuten. Medewerker nummer 5 constateert dat medewerker nummer 1 het abonnement niet goed heeft ingevoerd. Alles staat op naam van mijn zoon, vandaar “Niet kredietwaardig”. Bovendien is maandelijks opzeggen bij dit abonnement niet mogelijk. In tegenstelling tot wat medewerkers 1, 2, 3, en 4 zeiden. Vanwege het ongemak past hij de prijs aan naar € 18,-. Ik ga ermee akkoord. Bandopname ingesproken ter bevestiging. Mail ontvangen van OPD voor een bezorgafspraak: Niet eerder dan over 5 dagen ! Op de Tele2 site: Vandaag voor 23:30 uur besteld, morgen in huis!! Gezien ik vandaag anderhalf uur met Tele2 gesproken heb en zoonlief zonder telefoon zit laat ik het zo.
4 juli 2018 wachten tussen 16 – 20 u
Gauw naar huis en wachten tot de bel gaat, die niet gaat. Mail ontvangen:
HET IS GEREGELD: Jammer dat je er toch liever van afziet, maar we hebben je bestelling geannuleerd. Je gaat weer terug naar de situatie zoals die was voordat je deze bestelling deed.
Je gelooft het gewoon niet! Wat is geregeld?? Zelf heb ik een jarenlange professionele ervaring in communicatie richting klanten. Er is niets zo belangrijk als een persoonlijke benadering mits je je klant wilt houden.
Overduidelijk dat Tele2 van ons af wilt.
5 juli 2018
Medewerker nummer 6 biedt excuses aan en toont alle begrip en begrijpt mijn enorme teleurstelling.
Ik val van de ene verbazing in de andere want: De iPhone SE is al weken niet op voorraad, komt niet meer terug en kan dus ook niet worden geleverd. De klantenservice van Tele2 is hiervan op de hoogte maar Tele2 past de aanbieding op de vele sites niet aan. Zij ontvangen veel klachten over deze aanbieding.
Aanbieding van Tele2 met een iPhone SE is een nep-aanbieding. Hij kan niet verklaren waarom ik dit niet eerder te horen heb gekregen in plaats van de vele onfatsoenlijke mails .
Wederom wordt ik doorverbonden. Direct en geen wachttijd. Medewerker nummer 7 biedt opnieuw excuses aan en is kordaat omdat zij na alle ellende dit voor mij wilt oplossen. Aanbieding wordt een iPhone 6 tegen een maandtarief van €16, en zij regelt een gegarandeerde snelle bezorging. Hier hoef ik niets voor te doen. Zij klonk zo overtuigend dat ik me niet kon voorstellen dat het na 7x weer mis kon gaan en heb ik het aanbod aangenomen.
7 juli 2018
Mail van OPD om 6:22 u: Helaas is uw pakket niet bij onze bezorgservice aangekomen. Zodra wij uw bestelling ontvangen maken we een nieuwe afspraak……..
9 juli 2018
Vandaag medewerker 8 bellen. Believe It Or Not!!! Toegezegde iPhone6 is ook niet op voorraad! Volgende nep-aanbieding van Tele2.
Na 30 minuten krijg ik bijdehandte medewerker 9 te spreken. U heeft geannuleerd. Zij kunnen niet leveren dus worden de rollen omgedraaid en de schuld bij mij neergelegd. Het feit dat vrijdag medewerker 7 gegarandeert heeft dat de telefoon 7 juli geleverd zou worden walst medewerker 9 overheen met allerlei verklarinkjes. Tele2 stuurt mijn geen bericht dat de telefoon niet op voorraad is. Ze wachten totdat de klant zelf contact opneemt.
Geen garantie (Medewerker 9; je hebt geen garanties in het leven) dat je de telefoon 12 of 13 juli ontvangt. Medewerker 9 komt me niet extra tegemoet. Tele2 met 600.000 abonnees spant zich niet extra in voor 1 trouwe klant. Zeer teleurgesteld in Tele2.
Gewenste Oplossing:
1. Ruil mijn bestelling met iPhone 6 16GB om voor een iPhone 6 32GB en stuur hem met een expressdienst…. Tegen dezelfde kosten voor het vele ongemak.
2. Restitutie van abonnementsgeld: Ik betaal nog steeds voor het huidige sim-only omdat medewerker nummer 1 mij adviseerde niet op te zeggen om nieuwe aansluitkosten te voorkomen.
