Klacht: Klantenservice Tele2 biedt geen service wanneer nieuwe IPhone niet goed werkt na 1 week

op 05 oktober 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Goedemiddag meneermevrouw,

Ik heb een nieuw mobiel abonnement afgesloten en op 23 september heb ik het pakket met de simkaart en de Iphone8 Plus ontvangen. We wilden de telefoon installeren en hadden nog niet de enveloppe van de simkaart opengemaakt. Wel hadden we de folie van de iPhone eraf gehaald, omdat we anders niks zagen. Helaas bleek de batterijcapaciteit maar 98% te zijn in plaats van 100%. Normaal gesproken duurt het wel een aantal maanden voordat de capaciteit daalt. We zitten nog binnen de 14 dagen bedenktermijnontbindtermijn. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Tele2 en het probleem voorgelegd. Ik heb alles bij elkaar 1 uur en drie kwartier gebeld, maar er kon geen passende oplossing geboden worden. Er werd herhaald dat de folie van de mobiel was gehaald en ik hierdoor alleen nog maar de telefoon naar de Apple store kon brengen ter reparatie of op kon sturen ter reparatie. Er zit 10tallen kilometers verderop pas een store, en opsturen duurt ook tot wel 2 weken. De telefoon is een week oud en ik wil geen gerepareerde mobiel hebben. Ze konden niets voor mij doen verder. Ik ben 6x doorverbonden en kwam twee keer terug in het hoofdmenu.
Toen ik de derde collega te spreken kreeg omdat hijzij wellicht meer voor mij kon betekenen, noemde hij even de notitie op die was vermeld in jet systeem. Er stond dat ik verstand had van wet- en regelgeving. Het lijkt mij totaal niet relevant dat zoiets vermeld wordt, het komt nu over alsof ze mij moeten afschepen zodat zij mij aan de lijn krijgen.

Wanneer dit na enkele maanden zou voorvallen kan ik dit begrijpen, maar deze telefoon is een week oud en de folie is er net pas afgehaald.

Ik vind het jammer dat er zo met een consument wordt omgegaan. Er wordt geen service geboden, en dit is erg teleurstellend!

Gewenste Oplossing
Ik ben tevreden wanneer ik deze iPhone8 Plus terug kan sturen en kosteloos een nieuwe Iphone8 plus krijg. Ik vind het heel vervelend om een gerepareerde telefoon terug te krijgen. De mobiel was al niet 100% in orde bij ontvangst.

Extra informatie
Ordernummer: 1-35452855372_20384299
Accountnummer: 10315212741

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Slechteservicedoortele2