Klacht: Gevoelige persoonlijke gegevens zijn gelekt

op 04 januari 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Gisteren ben ik door de koeriersbedrijf Reviva gebeld met de mededeling dat hun koerier is overvallen. Hierbij hebben de dieven niet alleen de mobiele telefoons buitgemaakt, maar ook de gevoelige persoonlijke gegevens van tig klant; waaronder mijn persoonlijke gegevens.

De medewerker van Reviva heeft mij vermeld dat een kopie van het contract toegevoegd was bij het toestel.Dit is een zeer onprofessioneel omgang met de persoonlijke gegevens van klanten. Sterker nog dit is zeer kwalijk, aangezien het feit dat dit bedrijf niet voor het eerst keer is dat ze worden overvallen en dat ze toch nog steeds zo onvoorzichtig omgaan met zulke gevoelige gegevens.

Ik heb tele2 hierover meteen gecontacteerd en hun de ernst van de situatie uitgelegd voor mijn beroep. De eerste medewerker van Tele2 heeft mij totaal niet geholpen en wees mij zelfs om contact op te nemen met het koeriersbedrijf! Dit is onacceptabel! Ik heb een contract met Tele2 gesloten en niet met de bovengenoemde koeriersbedrijf, bovendien is Tele2 de opdrachtgever.

Tijdens mijn telefonische contact met de Tele2 klantenservice geven ze telkens aan dat ze letterlijk niks voor me kunnen betekenen en dat er een melding is gedaan bij hun backoffice. Ook zijn de medewerkers niet op de hoogte over welke protocollen er gelden in soort gelijke gevallen. Pas na veel moeite en gebel, heb ik toch een mail kunnen ontvangen waarin ze aangeven dat ik van dit voorval een melding heb gemaakt en dat ze hierop de hoogte zijn.

Ook heb ik het idee dat Tele2 de ernst van deze zaak niet inziet, laat staan serieus neemt; vooral voor sommige onder ons die vanwege hun beroep hun privacy zeer gevoelig ligt. Vanwege dit voorval is er nu sprake van een ernstige schade aan mijn privacy en een inbreuk op mijn persoonlijke gegevens en levenssfeer.

Helaas heeft mij niemand tot op heden gecontacteerd. Dit is zeer kwalijk!

Ik eis excuses omtrent de gang van de bovengenoemde zaken. Tevens wil ik dat er met spoed met mij contact wordt opgenomen om mij op de hoogte te stellen over de stappen die er zijn genomen om persoonlijke gegevensprivacy te beschermen. Daarnaast eis ik een schade vergoeding; dit is exclusief de kosten die ik nu moet maken om de nodige stappen te nemen om een mogelijke identiteitsfraude te voorkomen. Indien dit niet wordt ingewilligd zal ik juridische stappen ondernemen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr.Boos