Klacht: Garantie iPhone met kleine lettertjes, reparatie bij een 3e partij met veel slechte ervaringen.

op 11 mei 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik heb mijn abonnement verlengd bij Tele2 en heb voor een refurbished iPhone gekozen met 2 jaar garantie. Ik was dolblij met mijn iPhone begin Januari dit jaar maar helaas na 4 maanden dacht Siri er anders over en deed net of ze mijn niet meer verstond. Het kan natuurlijk zijn dat ik iets verkeerds had gezegd tegen deze dame dus ik ruilde de dame in voor een heer binnen Siri, helaas met hetzelfde resultaat, ook hij deed net of hij me niet verstond. Ik besloot om ten eerste iOS te updaten naar de laatste versie om daarna een backup te maken en de iPhone terug naar fabrieksinstellingen te zetten om nogmaals contact te leggen met Siri, helaas met hetzelfde resultaat.
Hierna heb ik contact met Apple Support opgenomen en gelukkig verstond deze dame me wel. We hebben veel testjes gedaan waaronder Siri aanspreken via de oortjes (met ook een eigen microfoon) en dat ging perfect. Hieruit was de conclusie dat er iets mis moest zijn met 1 van de microfoons die de iPhone 7 in zich heeft, de microfoon van Siri uiteraard. Omdat mijn iPhone een refurbished iPhone was (met 2 jaar garantie) kon Apple dit niet kosteloos repareren en werd ik terug verwezen naar Tele2.

Zoals ik mijn bericht begon kreeg ik daar volle medewerking en 1 telefoongesprek later had ik de juiste documenten in mijn mailbox om mijn iPhone, die ik pas 4 maanden in bezit had, voor zeker 2 weken op te sturen. Ik moest deze naar een 3e partij sturen genaamd DynaFix omdat zij deze incidenten afhandelen voor Tele2.
Ik vulde alle gevraagde gegevens netjes in, ik deed er een compleet verslag bij van wat ik zelf allemaal al had geprobeerd en uitgesloten, denk aan de software update, en dat Siri via de oortjes wel goed werkte en het terug naar fabrieksinstellingen. Omdat het toch een waardevol toestel is verpakte ik het zeer goed, iPhone in zijn eigen doos met wat extra papier zodat ie niet kon verschuiven en dat doosje deed ik in een grotere doos met wederom opgevuld om schade te voorkomen. Een uurtje later bracht ik mijn pakketje weg en een dag later kreeg ik een bevestiging dat het ontvangen was, best snel toch. Nou okee ik ben de rotste niet, ook dit vind ik een compliment waard, bij deze toch het 1e en laatste compliment voor de firma DynaFix.
Hierna bleef het helaas stil, geen communicatie, geen update, ik kon alleen maar afwachten en dat was ook wat ik deed, ook online waar ik wel in kon loggen werd geen status afgegeven na ontvangst. Tot precies 2 weken later, er werd een pakketje bezorgd terwijl ik niets verwachtte. En ja hoor daar was mijn iPhone weer, helaas zonder enige vorm van communicatie maar goed, ik had weer een glimlach op mijn gezicht. Ik opende het pakketje (lees: een grote bubbeltjes envelop zonder verdere bescherming) en zag dat mijn iPhone erin zat in mijn eigen verpakking (originele doos) maar helaas ook zonder enige vorm van opvulling zodat de iPhone alle kanten op kon gaan tijdens het vervoer ervan, mijn eerste indruk was dus niet echt positief, het blijft toch een waardevol product.
Helaas was dat niet mijn enige teleurstelling, ik las het bijgevoegde rapportje dat erbij zat en mijn oog viel als eerste op de zin Oplossing: Software Update .. nou wil ik nog steeds netjes blijven maar u begrijpt dat dit steeds lastiger wordt. Hierna zag ik de zin Volledig getest volgens algehele test dus ik dacht nog, okee getest dan moet het wel goed zijn. Ik installeerde mijn iPhone met mixed emotions en als ik eerste zei ik tegen Siri Hoe gaat het met je? , tjsaa we hadden elkaar toch even moeten missen dus het leek me een mooie openingszin. Ook na 2 weken deed Siri nog steeds of ze me niet hoorde, er was dus niets veranderd …… Op dat moment wilde ik verdom^@… nee wacht, ik probeer netjes te blijven, op dat moment zou ik heel graag de persoon van DynaFix hebben willen spreken die mijn iPhone gerepareerd had.
Software update?? Welke dan, de laatste update zat er al op!!
Getest?? Hoe dan, hoe moeilijk is het om heel rustig bijvoorbeeld Timer te zeggen tegen Siri, dit lijkt me geen hogere wiskunde toch! Als laatste had ik de persoon (van wie ik de naam maar even niet zal noemen) willen vragen of er enig besef was van de waarde van het product dat ‘gerepareerd’ en ‘getest’ was, en dan doel ik op de manier van verpakken en verzenden en het versturen zonder enige vorm van communicatie.
Daarnaast ben ik blij dat ik niet een paar dagen van huis was, want in het rapportje stond ook nog eens te lezen dat klachten over de reparatie BINNEN 2 WERKDAGEN moesten worden gemeld via email of telefonisch voor maar 0,45pm, buiten deze periode zou het niet meer in behandeling worden genomen. Ik hoop dat u begrijpt dat ik behoorlijk piss… nee wacht , dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de Firma DynaFix en dat ik Tele2 hiervoor toch verantwoordelijk hou, het was niet mijn keuze om zaken te doen met DynaFix. Ik zou graag op korte termijn niet alleen een reactie van u willen maar tevens een passende oplossing waarin de firma DynaFix NIET voorkomt.

Na dit hele verhaal heb ik Tele2 weer benaderd en kreeg ik eerst te horen dat ik hem maar weer naar Dynafix moest opsturen .. dat weigerde ik en nadat ik een andere oplossing voorstelde heb ik contact gehad met 7 verschillende personen die me stuk voor stuk hebben beloofd dat ik gebeld zou worden voor een oplossing. Dit is inmiddels alweer 4 weken (!!) geleden, niemand belt en niemand heeft me ook gebeld. Ik zoek nog steeds naar een passende oplossing.

Ik zou heel blij worden als ik het (siri)microfoontje van mijn iPhone bij een gecertificeerd Apple reparateur kan laten maken op kosten van Tele2, best simpel eigenlijk. DynaFix heeft wel aangetoond geen kennis van zaken te hebben en daarnaast ook geen respect te hebben voor andermans bezittingen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robskidotcom