Klacht: Contractovername mobiel abonnement niet mogelijk

op 06 mei 2019 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik heb het contract van het mobiele nummer welke op mijn naam staat, maar mijn zoon gebruikt over proberen te dragen aan hem. Helaas is dat niet gelukt. De 1e keer kreeg ik een afwijzing. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat het e-mail adres niet juist zou zijn, dit stond al op naam van mijn zoon. Dit na veel moeite aangepast. De 2e keer kreeg ik wederom een afwijzing, bleek dat het email adres niet was aangepast terwijl dit wel had gemoeten. Afgelopen weekend alles voor de 3e keer ingevuld, en vandaag wederom afgewezen. Na een half uur aan de lijn hebben gehangen met Tele-2 kreeg ik te horen dat mijn zoon in 2016 zijn eigen rijbewijs heeft gebruikt bij het verlengen van het abonnement. Dit is toen gewoon geaccepteerd door Tele-2.Omdat het nu 3 keer geprobeerd is het contract te verlengen ziet men dit als fraude, ondanks dat ik een ander id nummer heb aangeleverd van mijn zoon. Het systeem staat nu geen overname meer toe. Er is ook geen manager die dit kan aanpassen. Ik zou het abonnement kunnen overdragen naar een andere provider (evt. prepaid), en vanuit hier weer naar Tele-2. Volgens mij zijn hier dan ook nog weer extra kosten aan verbonden. Tele-2 bepaalt blijkbaar zijn eigen regels. In de voorwaarden van de contractovername word ook niet gesproken over de regeling als het misgaat, je het contract niet meer kan overdragen. Wij maken gebruik van 3 abonnementen van Tele-2, maar ik krijg steeds meer spijt dat we hierme in zee zijn gegaan.

Wanneer de contractovername geaccepteerd is, alle gegevens zijn in het bezit van Tele-2. Tevens verwacht ik een compensatie voor het ongemak. Tevens zal Tele-2 hun voorwaarden moeten aanpassen, en duidelijker moeten zijn wat er eventueel zou kunnen gebeuren als het 3x fout gaat.
Als ik mijn pincode bij de bank meerder keren verkeerd intoets, is dit te herstellen, en een mobiel abonnement niet?

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GertPetra