Klacht: TELE2 SCHUIFT DE PROBLEMEN NAAR DE KLANTEN!

op 28 maart 2013 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Hoi allemaal,

Normaal gesproken post ik nooit een klacht op het internet, maar bij deze wil ik toch mijn ervaring delen over Tele2. Op 10 februari 2013 is mijn (mobiel)nummer overgenomen door Tele2 (voorheen zat ik bij T-mobile) en kon ik gebruik maken van mijn nieuwe abonnement. Tot nu toe heb ik alleen maar gezeik gehad met Tele2 en heb ik nog maar weinig gebruik kunnen maken van mijn abonnement.

Op 28 februari ik een factuur binnen met een totaalbedrag van 178,84 euro (dit is een factuur in de periode van 10 februari tot en met 15 februari 2013). Diezelfde dag is er telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Tele2, want het is nogal vreemd als ik binnen 6 dagen zoveel kosten gemaakt heb. Uiteindelijk werd duidelijk dat er een fout was gemaakt in mijn factuur. Deze zal z.s.m. worden hersteld zodat ik een nieuwe factuur binnenkrijg met de kosten die ik in de periode van 10 februari tot en met 15 februari hebt gemaakt. Al kort daarna, op 5 maart, is mijn abonnement geblokkeerd voor uitgaande gesprekken en dataverbruik. Ik heb meteen contact opgezocht met Tele2. De medewerker van Tele2 vertelde dat ik het bedrag van 178,84 euro over moest maken. Zodra deze bij Tele2 ontvangen is wordt de blokkering opgeheven. Omdat de incasso afdeling van Tele2 de fout in mijn factuur pas na betaling kan afwerken, werd mijn vriendelijke verzocht om alsnog het bedrag van 178,84 te betalen. Dit bedrag zal ik dan 6 weken na ontvangst teruggestort krijgen. Op dat moment heb ik aangegeven dat ik dat niet kan overmaken, omdat ik student ben en ook mijn vaste lasten heb en anders in de problemen kom. Hierop reageerde de medewerker dat ik er maar voor moest zorgen om het achterstallige bedrag te betalen.

Onacceptabel! Zo verwelkom je toch niet nieuwe klanten? Alsnog weiger ik te betalen, want ik ga niet opdraaien voor een fout de zij maken.

Op 19 maart kon ik eindelijk weer gebruik maken van mijn abonnement, zonder het bedrag betaald te hebben. Dit was van kortduur want op 23 maart werd mijn abonnement opnieuw geblokkeerd. Ik kreeg een aanmaningsbrief binnen waarin werd verzocht het bedrag over te maken, bij de volgende aanmaning zal een bedrag van 40,- euro bovenop komen. Voor de derde keer heb ik de klantenservice van Tele2 gebeld, uitgelegd wat het probleem is. Inmiddels is er al 134,- euro betaald en moet de rest nog betaald worden. De blokkering kan pas worden opgeheven als ik alles heb betaald.

Op 24 maart kreeg ik een melding op mijn email binnen van Tele2 met daarin een nieuwe factuur van de periode 16 februari tot en met 15 maart. Dit is opnieuw een hoog bedrag van 184,26 euro! Erg vreemd, als ik maar een halve maand gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement.

Inmiddels ben ik al 8,- euro aan onnodige kosten kwijt om telkens te klantenservice te bellen van Tele2 en is mijn abonnement nog steeds geblokkeerd terwijl mijn abonnement maar doorloopt. De medewerkers van Tele2 zijn vriendelijk, maar de klantenservice stelt niks voor, zeer teleurstellend!

Kortom, TELE2 SCHUIFT DE PROBLEMEN NAAR DE KLANTEN!

Als compensatie van de blokkeringen eis ik dat Tele2 dit probleem snel verhelpt en mijn tweede factuur van 184,26 euro in mindering brengt.

Alle klachten die gemeld zijn door Joshuaw