Klacht: Airfryer stuk gegaan tijdens vervoer voor reparatie

op 07 december 2017 over Tefal in de categorie Huishoudelijke apparatuur

December 2016 heb ik een airfryer gekocht en zeer tevreden mee geweest. Een paar weken geleden werd hij opeens niet warm. Gebeld met Tefal en een vriendelijke mevrouw mij precies verteld dat ik m kan opsturen. Wat blijkt, e-care(blijkbaar ging het product naar e-care, geen idee verder) heeft m ontvangen met een gat in de deksel, waarschijnlijk opgelopen tijdens vervoer. Ik had zelf meer bescherming in de doos moeten/kunnen doen, maar verder niet bij nagedacht want meestal gaat versturen prima.

Oke, dat kan gebeuren, helaas kan ik de schade die is opgelopen volgens e-care niet verhalen bij vervoerder.

Maar nu moet ik hoe dan ook kosten betalen, of ik m gemaakt wil hebben of niet. Nou dat vind ik zo vreemd en vreselijk klantonvriendelijk. Ik wilde het apparaat niet opsturen maar ik moest want hij deed het niet meer, niet deugdelijk. Nu kreeg ik van e-care een rekening:

De uit te voeren werkzaamheden zijn:

Housing, deksel dienen door schade vervangen te worden. Motor en weerstand zijn coulance

Begroting van de kosten:

BTW: 7.88
Subtotaal (incl. BTW): 45.38
(-) Vooruitbetaling: 0.00
Totaal (incl. BTW): 45.38

Dus: ik moet hoe dan ook betalen, dan had ik het apparaat ook meteen weg kunnen gooien.

Ik heb dit terug neergelegd bij tefal. Het antwoord van hun is:
Geachte mevrouw Meuwese,

Wij vinden het zeer spijtig voor u dat u de kosten voor reparatie moet betalen. Helaas is het wel zo dat een apparaat door de consument deugdelijk moet worden verpakt bij verzending naar de technische dienst. Omdat wij hiervoor niet verantwoordelijk en aansprakelijk zijn, kunnen wij u hierbij helaas niet van dienst zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tefal 50 jaar logo goud.pngAnneke
Customer Service medewerker

Schade is hoe dan ook ontstaan bij vervoerder dpd, maar volgens e-care dragen zij nooit verantwoordelijkheid.
Ik heb eerlijk toegegeven dat ik het product in de doos beter had kunnen beschermen, maar dan blijft het vreemd dat hun product het niet doet en ik m moest opsturen(ik kon niet naar een winkel terug, want ik had m besteld bij ING).

2 opties:

Ik betaal de transportkosten van 15,- en krijg m geheel gerepareerd retour.

Of ik hoef m niet terug, maar ik wil dan ook niets betalen.

Ik heb liever optie 1 want ik ben verder heel tevreden met de airfryer.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tefal

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tefal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Priskilla