Mijn Klacht:
13-08-19, ergens eind van de ochtend, komt geen warm water meer uit de kraan. Met spoed een monteur langs laten komen, Brian van Technisch Bureau BVO. Diezelfde middag was Brian er en enkele minuten na binnenkomst zag hij het al, de branderautomaat van de CV-ketel was stuk. Hij had het onderdeel niet op voorraad en moest dus een nieuwe bestellen. Hij schreef een factuur voor het onderdeel en servicekosten, 420 euro, middels tikkie voldaan, en de volgende dag zou hij langskomen om het nieuwe onderdeel te monteren.
14-08-19, Brian komt langs om de branderautomaat te installeren (achteraf ben ik al verbaasd dat hij überhaupt de tweede keer nog langs is gekomen, waarschijnlijk omdat hij het gevoel had dat er misschien nog wel meer te halen was), CV-ketel doet het echter nog steeds niet. Er zijn meerdere onderdelen kapot, bovendien is de ketel in een dusdanig slechte staat dat hij hem niet eens open durft te maken uit angst dat hij de hele ketel kapot trekt. Beste was toch wel om de complete CV-ketel te vervangen. Brian wilde dat wel doen. De 420 euro zou dan in mindering worden gebracht en zo kwam hij uit op een bedrag van ongeveer 1600 euro inclusief BTW (originele prijs zou dus 2000 euro (!) zijn). We zeiden dat we er over na wilden denken, uiteindelijk Brian later op dag gebeld en gevraagd of hij nog een keer langs wilde komen om toch een servicebeurt uit te voeren. Mocht de ketel dan van ellende uit elkaar vallen tijdens de servicebeurt, dan zouden we hem vervangen, mocht de schade beperkt zijn dan zouden we slechts de nodige onderdelen vervangen.
16-08-19, Brian weer langsgekomen, binnen enkele minuten de servicebeurt uitgevoerd, in zijn optiek was het toch het beste om de ketel te vervangen. Nogmaals hij wilde het wel doen voor 1600 euro. We zeiden dat we er over na gingen denken, besloten een nieuwe ketel (1100 euro incl montage) door een ander bedrijf te laten installeren. Brian hiervan telefonisch op de hoogte gesteld, daarbij nog gevraagd of hij het reeds geïnstalleerde nieuwe onderdeel terug kon nemen maar dat was niet meer mogelijk want het onderdeel was al uit de verpakking geweest.
20-08-19, CV-monteur (van een ander bedrijf) komt langs om de nieuwe ketel te installeren. Bij demonteren van de oude ketel merkt de monteur op dat de branderautomaat die zogenaamd nieuw zou zijn, verouderd was, gebruikers sporen bevatte en bovendien ook nog eens incompleet was. Met andere woorden; of Brian heeft het onderdeel nooit vervangen en het wel in rekening gebracht en daarbij het onderdeel ook nog eens incompleet gemaakt, óf hij heeft het onderdeel vervangen voor een ander oud onderdeel maar wel nieuwprijs in rekening gebracht.
Brian een bericht gestuurd met daarin het verzoek om de kosten voor het onderdeel terug te betalen, hij heeft het bericht wel gelezen echter nooit meer op gereageerd. KORTOM: Brian en Technisch Bureau BVO hebben met niks doen 420 euro verdiend, grote oplichting!
Gewenste Oplossing:
Wanneer Technisch Bureau BVO stopt met mensen op te lichten en wanneer ik de kosten volledig (420 euro) terug heb gekregen.