Klacht: Te vroeg weg rijden

op 09 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,
De 147 van Nieuwkoop naar Alphen aan den Rijn vertrekt in de avond uren om het uur, 6 over half. Het is mij nu al een paar keer gebeurd dat hij eerder vertrekt waardoor ik een uur kan wachten. Hopelijk doen jullie hier iets mee

Wachten tot de officiële tijd die aangegeven staat of de tijden veranderen

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

10 maanden geleden - Hallo Bodine, Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat deze lijn regelmatig te vroeg lijkt te vertrekken. Kun je mij nog aangeven waar je precies opstapt en hoe laat je dit doorgaans ervaart?

Bericht van Arriva

10 maanden geleden - Hallo Bodine, Bedankt voor je aanvullende informatie. Ik snap je punt. Ik zie dat deze lijn hier na 20.00 uur ieder uur om .36 vertrekt. De laatste bus gaat om 23.36 uur. Nu is het wel zo dat halte Roerdomplaan geen tijdhalte is. Dit houdt in dat de chauffeur zijn oorspronkelijke vertrektijd bij deze halte niet hoeft af te wachten. Mijn advies is daarom om iets eerder dan aangegeven bij de halte te gaan staan, zodat je de bus niet mist. Indien de bus structureel meer dan 3 minuten te vroeg is, hoor ik dat graag nog even van je. In dat geval maak ik namelijk melding in de regio. Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 09 juli 2016 om 21:46 geantwoord

Hoi Bodine,

Dit komt omdat vertrektijden bij benadering zijn. Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het inderdaad gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Excuses voor het ervaren ongemak.Indien de bus structureel meer dan 3 minuten te vroeg is, horen wij dat graag van je. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Bodinevdkroft