Klacht: Te vroeg vertrekken en bijdehand reageren

op 11 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wilde de bus (92 naar zuidplein om 09:18) pakken en die kwam twee minuten te vroeg voorbij gereden waardoor ik moest rennen en gelukkig stopte hij voor een rood licht. Ik keek hem aan en gebaarde van waarom rij je al weg en hij maakte een gebaar in de zin van ‘jammer dan’. Toen ik mijn telefoon erbij pakte deed hij de deur wel open. Ik stapte naar binnen en zei ‘dat is zeker twee minuten te vroeg meneer’. En toen reageerde hij (een oudere stevige man met bril en wit haar) van ‘meen je dat nou’ op een sarcastische manier. Ik sprak hem aan op zijn toon (assertief, niet agressief) en hij bleef bijdehand doen. Bussen horen op tijd te rijden en dat vind ik niet netjes, maar dat er dan zo bijhand en kinderachtig wordt gereageerd dat vind ik echt niet kunnen.

Ik verwacht dat hij door zijn meerdere hierop wordt aangesproken en ik wil excuses aangeboden krijgen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste Freekvdweele, Jammer om te lezen dat je deze situatie vanochtend hebt ervaren. Ik wil je klacht graag intern doorsturen naar de betreffende regio zodat er hoor en wederhoor toegepast kan worden maar kun je dan aangeven bij welke halte je op de bus wilde stappen? Ik hoor graag van je. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 22 september 2017 om 11:37 geantwoord

Beste Freekvdweele,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 22 september 2017 om 11:42 geantwoord

Dit is de eerste keer dat ik deze vraag zie. Het was halte molgersdijk richting zuidplein. En ik ben geen 'je' maar een 'u'

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Freekvdweele, Via klacht.nl en social media is het gebruikelijk dat wij mensen met je aanspreken, maar als u dat niet prettig vindt schakelen we even om. Alsnog bedankt voor uw toelichting. Ik heb uw klacht intern doorgestuurd naar de betreffende regio zodat de situatie uitgezocht kan worden. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat u deze situatie in de toekomst niet nogmaals zult ervaren. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Freekvdweele