Klacht: te volle bussen.

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo Arriva,
Ik zit in Groenlo op school en reis elke dag van Aalten naar Groenlo.
Als ik om 9 uur moet beginnen ga ik om 8 uur weg met de buurtbus 191.
Ik neem deze bus zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben.
Helaas is deze bus erg vol omdat we in Aalten al met 13 mensen zijn.
Deze mensen mogen allemaal nog wel mee,(zij moeten helaas wel staan omdat er maar 8 plekken aanwezig zijn in deze bus) maar bij de volgende haltes rijdt de bus vervolgens door met gevolg dat de mensen te laat komen.

Als wij vervolgens een lange dag op school hebben gehad en heel erg graag naar huis willen lukt dat helaas niet zoals we willen.
Om terug te komen in Aalten moeten wij bus 73 pakken naar Winterswijk. Als wij van school naar het busstation lopen zien wij voor en achter ons allemaal studenten. Meer dan de helft van deze mensen moeten naar Winterswijk en moeten met bus 73. Zodra de bus aankomt zien wij dat de bus al halfvol zit. Uiteraard stappen hier een aantal mensen uit maar dit zijn er helaas maar een stuks of 5.
Als wij vervolgens de bus in gaan weten wij al dat de kans op een plekje nihil is. Dit betekent dat wij moeten staan.

Als wij dit 1x in de week hadden zouden wij er niet zo moeilijk over doen om gelijk een klacht te sturen maar aangezien dit al 4 keer is gebeurd in 1 week sturen wij een klacht.

Wij zouden tevreden zijn als:
> Er een extra bus ingezet zou worden in Aalten. Een grotere bus is ook al prima.

> Een extra bus naar Winterswijk die een aantal minuten achter elkaar aanrijdt. Met een aantal minuten bedoelen wij 5 a 10 minuten. De bus moet natuurlijk wel aansluiten op de trein!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 09:54 geantwoord

Beste Monique2312,

Ik begrijp dat het vervelend is dat bus erg vol zit. Op het moment dat de bus te vol zit of er blijven reizigers bij de halte staan, dan wordt hier een melding van gemaakt door de chauffeur. Met regelmaat worden deze meldingen bekeken om daar waar nodig extra bussen in te zetten. Wij proberen onze bussen zo effeciënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om grotere of extra bussen in te zetten.

^JP
Webcareteam Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 14:35 geantwoord

Ik vindt het een slechte oplossing, want de chauffeur raadt ons zelf aan om een klacht te sturen naar arriva. Zijn woorden waren letterlijk: ` stuur een klacht naar arriva want als wij er melding van maken wordt er niks tot weinig aan gedaan doen de reizigers het zelf dan doen ze wel wat!

Wij hopen nog steeds dat er VOOR 2018 extra bussen in worden gezet want dit is niet prettig reizen sterker nog dit is niet te doen!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Monique2312