Klacht: Te veel betaald

op 04 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen woensdag reisden ik en mijn vriendin met lijn 401 van utrecht centraal naar Breda centraal om 12:06. In onze haast had 1 van ons te weinig op de ov chipkaart staan dus besloten we maar een kaartje te kopen. We bleken hiervoor 3 kaartjes nodig te hebben van 3,70 per kaartje. Dit is samen dus 11,10. We vonden dit wat veel geld maar moesten toch reizen. Later zagen we in de bus op de schermen dat een dalurendagkaartje 6 euro had gekost. Dit is zelfs goedkoper dan met 40% korting met studentenov reizen! Dit scheelt 5,10 en voor een student is dat vrij veel geld. Wij hebben duidelijk aan de buschauffeur gevraagd wat we moesten hebben om naar Breda te reizen en hij heeft gezegd dat we 11,10 moesten betalen terwijl dit ook 6 euro had kunnen zijn. Wij voelden ons behoorlijk belazerd.

Wij zijn tevreden als er in de toekomst wel goed advies wordt gegeven aan niet alleen ons maar ook anderen. Ook zouden wij graag ons te veel betaalde geld terug willen!
Alvast bedankt voor de reactie!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 04 augustus 2016 om 11:17 geantwoord

Beste Jeroen,

Uit je bericht begrijp ik dat je met lijn 401 bent gereisd en hier een buskaartje voor hebt gekocht. Na aankoop, zag je op een scherm in de bus dat er ook een dalurenkaart beschikbaar zou zijn voor een goedkopere prijs.
Ik heb het even voor je nagekeken en het dalurenkaartje van 6 euro geldt helaas alleen binnen Brabant. Voor lijn 401 vanaf Utrecht zou dit 12 euro koste.

^NT
Arriva Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Joreon