Klacht: Te vaak vertraging met de trein Groningen-Leeuwarden

op 07 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Een paar weken heeft de sneltrein van Groningen naar Leeuwarden vertraging van +/- 20 minuten. Maar deze week is het wel heel extreem. Woensdag 5 oktober jl. ben ik een uur langer onderweg geweest dan normaal. Dit i.v.m. met een sein/ wissel storing. Donderdag 6 oktober jl. ben ik ook bijna een uur langer onderweg geweest. Er was toen iemand voor de trein gesprongen. Vandaag 7 okt was ik een half uur later omdat er een groep schapen langs het spoor liep, even later werd omgeroepen dat we vertraging hadden omdat de stoptrein, welke voor ons reed, problemen had. Het is telkens wat anders en ik ben nu al dagen te laat op mijn plaats van bestemming. Ik begrijp dat het voor Arriva ook vervelend is maar dit gebeurt te vaak. Ik betaal € 20 per dag en vaak is de trein dan ook nog zo vol dat je moet staan. Het begint inmiddels erg te irriteren. Je kunt er bijna vanuit gaan dat je vertraging hebt zowel ’s ochtends als ’s middags.

Graag een tegemoetkoming in de gemaakte kosten van de laatste weken dat er vertraging is geweest. Door dit euvel heb ik belangrijke afspraken gemist en raak ik mijn vetrouwen in Arriva een beetje kwijt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 07 oktober 2016 om 11:25 geantwoord

Hallo Angela,

Begrijpelijk dat je hiervan baalt! Wellicht kom je in aanmerking voor de geld terug bij vertraging regeling. Meer informatie daarover vind je hier: http://bit.ly/1TGxxZs We bieden je onze excuses aan voor het ongemak wat je deze week op dit traject ervaren hebt.

^DK
Webcareteam Arriva