Klacht: Te laat en te vol

[email protected] op 11 december 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb dit al een aantal keer gehad en ben erg teleurgesteld in Arriva. Ik woon in Esch daar gaat s’ochtends maar 1 buurtbus doorheen. Bus 203. Ik stond vanochtend weer in de regen te wachten en op de app gaf hij aan 9:32. De tijd wijzigde niet dat hij later zou komen. Uiteindelijk kwam de bus pas om 9:47!!! Vervolgens kregen we te horen dat we maar een bus later moesten pakken want de bus zat vol. Ik ben dus te laat bij mijn afspraak gekomen door Arriva!!!!! Ik ben boos en teleurgesteld. Ik ga nog eens hopen dat hier iets aan gedaan word!!!! Jammer Arriva…

Wanneer de app te tijden bij houd hoe laat de bus komt. En dat er rekening wordt gehouden dat wij mensen uit Esch maar 1 optie hebben met openbaar vervoer. Vervolgens zit namelijk elke ochtend de bus vol met mensen uit Boxtel die meerdere mogelijkheden hebben, wij moeten dan maar blijven staan want mogen niet mee!!!!!!!!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 11 december 2019 om 12:13 geantwoord

Beste [email protected],

In jouw reactie geef je aan dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening omdat lijn 203 te laat is geweest. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende vestiging met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Op basis van periodieke rapportages en analyses wordt door de regio gericht gewerkt aan verbetering. Vanzelfsprekend blijven er altijd onverwachte omstandigheden (bijvoorbeeld file of ongeval) die ervoor zorgen dat wij niet altijd precies volgens de dienstregeling kunnen rijden.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw (geplande) reizen met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen. Wij bieden je hiervoor onze welgemeende excuses aan.

Onze app kan buurtbussen niet bijhouden. Deze bussen hebben geen gps-systeem.

In je reactie geef je aan dat jouw bus regelmatig te vol is. Wij hebben je reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden.

Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan.

Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet.

Excuses voor het ervaren ongemak.
Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

[email protected]

Heeft op 13 december 2019 om 15:31 geantwoord

Vandaag 13-12!!!! Mag ik alweer niet mee met de buurtbus 203. Wat heb ik aan deze bus!?!?!? Ik ben echt erg boos! Ik kom nu te laat op mijn werk door jullie schuld! Erg jammer weer, slecht....

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]