Klacht: TE LAAT

op 04 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Elke morgen ga ik met lijn 17 op de tijd van 7:36 en ELKE dag weer heeft die bus vertraging en had is niet 1 minuut vertraging maar elke keer wel 2 of 3 minuten. Maar vanmorgen was echt de druppel dat de bus 5 minuten vertraging had. Deze bus neem ik naar Vlechtmuseum in Noordwolde en hier pak ik lijn 19 naar Steenwijk en deze vertrekt om 7:48 en dat is elke dag weer rennen om deze te halen. Mis ik die bus mis ik mijn trein. mis ik mijn trein kom ik meer dan 1uur te laat op school. Ook is het fijn als de chauffeurs de weg weten in Noordwolde in plaats door te rijden waar ze af moeten slaan. Al met al ben ik er wel een beetje klaar mee. Als ik te laat kom dan wacht de bus ook niet. Zorg gewoon dat je optijd bent !!!

Als de bus optijd komt en ik normaal mijn overstap kan halen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 21:20 geantwoord

Beste daniellegeerdink,

Niet leuk om te lezen dat de bus vaak vertraging heeft waardoor je de aansluitende bus en en vervolgens ook je trein. Begrijpelijk dat je baalt.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Met name in de spits is het erg lastig om exact op tijd te rijden want onze bussen zijn geen uitzondering op overig verkeer. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Ik geef je het advies om altijd bij de chauffeur van lijn17 aan te geven dat je moet overstappen op lijn 19. De chauffeur kan ervoor zorgen dat lijn 19 wacht op overstappers.

Je klachten heb ik intern doorgegeven in de regio. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door daniellegeerdink