Klacht: Te kleine trein

op 03 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Elke ochtend ga ik met de trein vanuit Valkenburg naar Maastricht Noord (stoptrein 7:48)! 9 van de 10 keer moeten wij ons met z’n alle in de trein proppen omdat er rond het drukste tijdstip in de ochtend maar 1 trein aankomt i.p.v. een lange trein. Dan zijn we nog niet eens in Meerssen gestopt die zich daarna weer met veel moeite in de trein proppen. Ik moet daarnaast niet uitstappen op het eindstation maar op een tussenstation en kom ik met moeite uit de trein, waardoor ik dus ook wel eens NIET heb kunnen uitstappen!!! Is toch niet normaal dat wij ons in een kleine trein moeten proppen en de trein vanuit Maastricht naar Heerlen 2 treinen heeft en er elke ochtend nauwelijks iemand in zit!!!!!

Gewenste Oplossing:

Als er een grotere trein komt in de ochtend, waardoor we niet hoeven te proppen en ik gewoon rustig kan uitstappen bij de halte waar ik moet zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 08:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Iris1995M,

Ik kan me goed voorstellen dat je van deze situatie baalt.

Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september en oktober echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materiaal ingezet. We proberen de treinen zo efficiënt mogelijk in te zetten, hierdoor is het niet altijd mogelijk om extra treinen in te zetten.

We hebben je melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke vestiging met het verzoek hier aandacht aan te besteden.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland

Met vriendelijke groet,

^JP
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door iris1995M