Klacht: te druk

op 09 oktober 2016 over Efteling in de categorie Attractiepark

Beste medewerkers,

Vandaag zijn we net als half Nederland bleek, met de familie naar de efteling gegaan. Wat mij al opviel was de drukte op de snelweg. Hopen dat het niet zo druk is in het park.
eenmaal aangekomen in het park stond de parkeerplaats al helemaal vol en werden we doorverwezen naar de andere parkeerplaats. Overvol, dit word een hele drukke dag.
Toen we in het park waren, was het redelijk te doen om te wandelen. Wij zijn direct in de fata morgana geweest na een wachttijd van 30 minuten. Dat is nog prima te doen.
Daarna was het echter niet leuk meer. Wachtrijen van langer dan 50 minuten waardoor je dus naar een andere attractie gaat. Omdat er bijna overal (zeker bij de achtbanen) wachtrijen van 50–80 minuten is en je wilt wel in een attractie heb je het er voor over. Joris en de draak is het geworden. Eenmaal eruit begon de hoofdpijn. Deze attractie gaat zo gigantisch hard ( wat ik me misschien had moeten beseffen) waardoor mijn hoofd érg door elkaar geschud werd.
Tijd voor koffie, er staat een wachtrij en drie medewerkers. Een medewerker is nieuw en wordt ingewerkt. Dit kan. Maar vervolgens gaan de twee andere medewerkers artikelen bijvullen. Het is handig om eerst de gasten te helpen en daarna bij gaat vullen. Of je zorgt dat er voldoende spullen zijn zodat ze niet van de werkvloer afhoeven. Je betaald voor een koffie meer dan €2,- is een redelijke prijs. Maar dit blijkt automaten koffie te zijn en heel erg waterig. Ik ga terug naar de medewerkster en ik krijg keurig een nieuwe koffie. Helaas ook waterig.
Door de verbouwingen liggen delen van het park open. ( dit wordt niet aangegeven bij binnenkomst.) Na eindelijk op weg te willen gaan naar de droomvlucht, raken wij via het sprookjesbos verdwaalt en lopen we rondjes. Heel veel rondjes. We vragen een medewerker waar de droomvlucht is, hij helpt ons vriendelijk en wij op weg. Na een twintig minuten en dus weer rondjes hebben gelopen komen we bij de uitgang en vragen aan een andere medewerker waar de droomvlucht is. En hij stuurt ons de andere kant op. Hij pakt wel een plattegrond erbij en laat het ons zien.
Na 50 minuten aangekomen bij de droomvlucht staat er een gigantische rij en de wachttijd bedraagt meer dan een uur. Inmiddels is het half vijf en ik wil graag naar ravelijn. Besluit dus niet naar de droomvlucht te gaan want dat zouden we dan qua tijd niet redden. Ik vraag aan een medewerker waar we de kaarten kunnen halen en wijst ons naar het plein. Maar op de automaat staat volgeboekt…. de dame die erbij staat in tenue vraag ik of we nog kaarten kunnen krijgen, zegt ze doodleuk; ja dan had u eerder moeten komen…. ik geloof mijn oren niet. Hoe kan het nou dat medewerkers van dezelfde show niet hetzelfde zeggen? Bij mijn eerste keer vragen waar ik kaarten kan halen had hij toch kunnen zeggen dat het uitverkocht is?

Teleurgesteld ga ik zitten en besluit toch om nogmaals naar ravelijn te lopen en te vragen of er een mogelijkheid is of we toch de show kunnen zien. Ik leg uit dat twee mensen andere dingen zeggen en dat de dame bij de ticketautomaat niet bepaald klantvriendelijk was. Deze medewerkster is heel erg lief en ze zegt me later terug te komen. Dit doe ik en we mogen naar binnen. Echt heel erg lief!

Als de show eenmaal is begonnen is, zien we dat er nog 1 tribune maar half bezet is ( nog niet eens) dus de voorstelling was niet volgeboekt.

Na de voorstelling is tijd om naar huis te gaan. Met zoveel bezoekers kunt u zich misschien voorstellen hoe dat is gegaan.
ik ga al jaren met plezier naar de efteling en voor het eerst heb ik geen leuke dag gehad. Ik vind dit heel erg jammer ook omdat je zoveel betaald voor een kaartje maar je kunt bijna nergens gebruik van maken. Wat mij verbaast is dat medewerkers niet op 1 lijn zitten met het verschaffen van informatie.

Ik zou graag enige terugkoppeling willen hebben over vandaag.

Wanneer ik terug koppeling krijg over mijn mail.
een tip; ik zoveel drukte te voorkomen, misschien een stop bij de entree. Of een reserveringsysteem. Een reëel Max aantal bezoekers wat je in je in park toelaat zodat het voor iedereen leuk is
pas de snelheid van de attractie aan zodat mensen geen lichamelijke klachten hieraan overhouden
Houdt mensen op de hoogte van verbouwingen en opbrekingen en bied eventueel een compensatie
Zorg voor een juiste versterking van de informatie
Laat medewerkers een cursus klantvriendelijkheid volgen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tosseram