Klacht: Tassencontrole

op 03 augustus 2017 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Ik werk in Almere-stad en in mijn pauze haal ik regelmatig boodschappen. Al meer dan 6 jaar. Ik zag laatst en tekst op de muur waarop stond dat er in tassen gekeken kan worden (precieze tekst weet ik niet meer), maar dat begrijp ik.
Echter vandaag voor het eerst, voordat ik de winkel inga, staat er een medewerker en zegt heel vriendelijk: “U heeft een rugtas, daarmee mag u naar binnen, maar deze kan worden gecontroleerd”. En dat zegt ze tegen iedereen die een tas of iets dergelijks bij zich had.
Ik ga ermee akkoord en vind het geen probleem dat het gebeurd. Ik kom bij de kassa en de caissière vraagt of ze mijn tas mag controleren. Prima! Ik geef me rugtas aan haar, ze maakt het open, kijkt erin en doet het weer dicht.
Vervolgens dringt het een en ander tot me door. Ik heb een potje Nutella in me tas en een half brood minus een paar sneetjes.
Wat als de caissière dat had gezien? Gaat ze dan ook in me Nutella kijken of het een nieuwe is?
Wat is het beleid als er iets word gevonden in de tas? Moet ik dan gaan bewijzen dat ik het niet uit de winkel heb genomen?
Er is geen mogelijkheid om mijn tas op te bergen voordat ik de winkel inga, zoals dat wel kan bij bijv de Makro of Mediamarkt.
En wat als ik weiger, wat dan?

Ik vind het allemaal erg onduidelijk en ongemakkelijk, als ik mijn tas kan opbergen....prima. Dat doe ik wel.
Maar om iedereens tas te controleren bij de kassa, lijkt me echt onnodig.
De AH hier in Amsterdam waar ik woon heeft kluisjes en boodschappentrolleys mogen niet naar binnen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 04 augustus 2017 om 09:28 geantwoord

Ik begrijp goed uw vragen over onze tassencontrole. Vanuit de winkel bellen wij u even op voor een toelichting.
Dank u wel voor uw vraag en graag tot ziens in onze winkel. Fijn weekend!
Dirk

Dank u wel voor uw vraag en graag tot ziens in onze winkel. Fijn weekend!
Dirk
afdeling klantenservice
afdeling klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Razhyell