Klacht: Tanken

op 17 september 2017 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Ik ga bij dirk tanken en kan daarna niet meer bij dirk pinnen omdat ze een reservering hebbrn gezet op mijn bankrekening belachelijk kon dus geen boodschappen doen. Het voelt dat ik bestolen bent door dirk.

Dat ik weer snel over mijn geld kan beschikken want hrb nu gern geld dus ook geen booschappen in huis. Het voelt of jullie mijn bankrekening hebben leeggeroofd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 21 september 2017 om 14:19 geantwoord

Beste mevrouw Hartog.
Op het moment dat u uw PIN pas insteekt om te tanken ontstaat er een online verbinding met uw bank. Er wordt van te voren een bedrag in reservering gesteld voordat u gaat tanken en dat bedraagt 125 euro (maximaal toegestaan te tanken per tankbeurt). Deze reservering betreft een Europese afspraak. Deze reservering duurt normaal gesproken enkele minuten en wordt meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag wat u getankt heeft, zodat u in de regel er niets van merkt.
Het kan soms gebeuren dat er een storing plaatsvindt bij Equens (degene die alle PIN- transacties behandeld). Dat kan als gevolg hebben dat de reservering langer duurt, waardoor het gereserveerde bedrag tijdelijk “vast” staat.

Met vriendelijke groeten,
Dirk
afdeling klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Geahartog