Klacht: STRATO houd zih bezig met onwettige koppelverkopen

op 18 december 2012 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Strato; Vanaf 2009 heb ik meerdere domein namen geregistreerd bij STRATO.
Hiervoor heb ik altijd eurig mijn rekeningen betaald.

1 jaar geleden heb ik een hosting pakket LOS van de “domein namen” besteld.

Alle domein namen zijn nu t/m eind 2013 betaald.

Het powerweb pakket had ik niet verlengt.

Ik kreeg een paar waarschuwingen per email waarin STRATO STELT dat wanneer ik het powerweb pakket niet zou verlengen dan zouden zij:

alle domein namen ook opzeggen.

Wat? Ik heb meer dan 2000 euro al voor het volledig voldaan tot en met eind volgend jaar en mocht je al over willen stappen,…dan “dwingt” “verplicht””strato je dus ook om je hostingpaketje te verlengen.

Dit is verboden in Nederland en behoort duidelijk tot koppelverkopen. Meldt dit als u dit probleem ook heeft ondervonden bij de OPTA en meldt dit ook bij de SIDN.

Momenteel heb ik geen toegang tot mijn domein namen.
Ik heb wél voor mijn domein namen betaald.
Ook heb ik geen toegang tot mijn content.

Strato is voor uw hosting dan ook compleet onveilig.
Zij sturen zonder schroom uw content,…wel even per email naar u toe.

Ziij voldoen hiermee niet aan de zorgvuldigingsplicht en als zij een iso certificering hebben dan zouden zij deze per direct moeten kwijtraken.

OPTA laat je horen. Dit is echt onacceptabel!

OPTA ingeschakeld.
Advocaat ingeschakeld.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 18 december 2012 om 14:15 geantwoord

In dit geval zijn alle domeinen besteld om beheerd te worden in een overkoepelend hostingpakket. Van een apart domeinregistratiepakket is geen sprake.
Wanneer het hostingpakket niet wordt verlengd vervalt ook de mogelijkheid om bij de data in het hostingpakket te komen en de domeinen te beheren.

De domeinregistraties blijven echter doorlopen voor de gehele periode waarvoor is betaald. De domeinen zullen niet voortijdig in quarantaine gaan. Ook kan de klant tijdens de duur van de domeinregistraties nog op ieder moment vragen om de verhuiscodes voor de domeinen om zo een overstap naar een andere registrar te maken.

Dat er geen "toegang" is tot domeinen waarvoor betaald is, is logisch. Het hostingpakket waar de content voor de domeinen stond is niet verlengd, vanzelfsprekend zal bij het opvragen van het domein in een browser niet meer de oorspronkelijke content worden getoond. Dit wil echter niet zeggen dat het domein niet meer actief is, slechts het hostinggedeelte is weggevallen.

De opmerking dat content "wel even per mail gestuurd wordt" slaat op het feit dat de klant met klem vroeg om een backup van de gegevens die in het, reeds beeindigde, hostingpakket stonden. Hierbij is de klant aangeboden om de medewerkers in het rekencentrum te vragen of het mogelijk is de data nog te achterhalen en beschikbaar te maken voor de klant. Versturen per mail was hierbij een mogelijke optie geweest, van een feitelijke verzending is echter geen sprake geweest omdat de klant het aanbod heeft afgewezen.

Juristen zullen zich mogen buigen over de opmerking over koppelverkoop. In dit geval heeft Strato altijd de beloofde diensten geleverd, ook na het beeindigen van het hostingpakket is de klant geenzins gedwongen de domeinen bij Strato aan te houden: er kan op ieder moment een verhuizing voor de domeinen in gang gezet worden.

Aan de gewenste oplossing van de klant "OPTA ingeschakeld. Advocaat ingeschakeld." kunnen we uiteraard geen zinvolle bijdrage leveren.

Reactie van de melder van de klacht jansen123

6 jaren geleden - Strato probeerd het gewoon. En mocht de opta komen met een boete dan lachen zij daarom. Het is een te groot bedrijf en de inkomsten die zij genereren door zo op te treden zijn groter dan een eventuele boete. Daarom: Mocht u hetzelfde hebben? Meldt dit dan bij de SIDN alsmede de OPTA. Als er teveel klachten komen dan kan er meer gedaan worden. Zij zijn uitgesproken met malavide en onwettige zaken bezig!

Reactie van de melder van de klacht jansen123

6 jaren geleden - Ik lees nu pas de zogenaamde oplossing en opmering van het bedrijf: STRAT PROBEERD HET GEWOON. ER IS WEL DUIDELIJK SPRAKE VAN KOPPELVERKOPEN: - Ik heb de DOMEIN NAMEN IN 2009 BIJ STRATO BESTELD. - DE DOMEIN NAMEN ZIJN AL BETAALD TOT EN MET 2013 - Het powerweb pakket is SEPERAAT EN LOS van de domein namen aangeschaft. Gelukkig hebben ze nu wel PUBLIEKELIJK het lef om toe te geven dat zij idd de toegang weigeren alsmede de toegang tot mijn hosting. Dus beste mensen: - indien u domein namen registreerd bij strat. - uw domein namen NETJES BETAALD tot en met eind 2013. - u wilt uw hosting elders onderbrengen dan wordt u de TOEGANG "Vanzelfsprekend geweigerd bij onze Duitse vrienden van STRATO). Dit zijn uitgesproken en duidelijke malavide KOPPELVERKOPEN. Meldt u zich zeker bij de OPTA en bij de SIDN, onbudsman, Tros radar, twitter. Want STRATO (zo slim zijn ze ook weer niet) erkent in hun bovenstaande zogenaamde opslossong dat zij dus JA, geld hebben ontvangen voor de reeds betaalde domein namen. En ja, Zonder schroom mij gewoon compleet het recht tot mijn domein namen ontzeggen. Zij beweren en geven zelfs toe in hun oplossing dat de domein namen ONDER HET POWERPAKKET zouden vallen. Deze domein namen heb ik compleet seperaat aangeschaft in 2009. COMPLEET APART BETAALD TOT EN MET EIND 2013. Zij koppelen dit aan een power pakket. Zie ook andere klacht van vrouw die precies hetzelfde issue had met HD harddrive dat STRATO op dezelfde manier probeerde te verkopen. Ergo de ALGEHELE STRATEGIE Alsmede de "automatisch gegenereerde emails" zijn op strategisch niveau gewoon als KOPPELVERKOPEN bepaald. Ik heb er bij het aangaan van het power paketje namelijk nooit voor getekend dat ik dan ook maar mijn 200 domein namen hieraan wilde KOPPELEN. Belachelijk, mensen, please laat je NIETS wijsmaken. Het arrogante "Duitse" concern mag wel een keer goed aangepakt worden. Meldt dit dus en laat je niets wijsmaken. Stap naar de OPTA, onbudsman, tros radar!

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Strato beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door jansen123