Klacht: “strak in de lak” verf op waterbasis hecht niet

op 05 februari 2018 over Flexa in de categorie Producten

Volgens voorschriften de Flexa verf op waterbasis “strak in de lak” op binnendeur verwerkt. Eerst keurig schuren en ontvetten en vervolgens de grondlak en 2x afgelakt met zwart. Verf is niet goed uitgehard want met je nagel haal je het er zo af. Direct is de oude witte onderlaag te zien, dus de grondlak doet niets. Telefonisch contact met Akzo Nobel heeft opgeleverd dat de lak niet houdt op de ondergrond, ja dat wist ik zelf al.
Geen andere oplossing aangedragen dan zelf weer schuren en nog een keer doen. Zit niets anders op MAAR NOOIT MEER MET FLEXA STRAK IN DE LAK. Schilder al een jaar of 20 met zeer goed resultaat, dus geen beginners foutjes. Volgens mij is de lak niet goed of in een slechte badge aangemaakt.

Ik zou tevreden zijn als Flexa toegeeft dat er hechtings-, hardings problemen zijn met "strak in de lak" op waterbasis.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Flexa

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Flexa in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Flexa een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Flexa

Heeft op 05 februari 2018 om 15:34 geantwoord

Heeft op 07 februari 2018 om 09:43 geantwoord

Ik heb een proefvlak met 80 korrel geschuurd, gegrond en vervolgens 2x afgelakt (vooraf ontvet met San Marc). hechting lijkt iets beter maar ik kan met mijn nagel nog steeds alle drie de verflagen eenvoudig wegkrabben. Algehele hechting is erg zwak, en onvoldoende voor een veel gebruikte binnendeur. Ook staat op de verpakking NIETS vermeldt van het grof schuren om hechting te krijgen. Dit is een consumenten product wat bij Gamma en Praxis ligt en als je niet met korrel 120-150 vooraf mag schuren dan moet je dit duidelijk vermelden. Ik heb vermoeden dat wij met de zwarte pot een slechte badge hebben want op de zolder 10-11 potten wit verwerkt zonder hechting problemen. Tijdens het schilderen voel je al dat de verf niet goed dekt ( zwart op grijze grondlak) en resultaat is dan ook GEEN GOEDE HECHTING. De oplossing \"onvoldoende schuren\" heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, na goed schuren blijft de hechting slecht.

Alle klachten die gemeld zijn door Dirk28