Klacht: Storing trein

op 26 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

L.S.
Op 26 september om 19:00 is er een storing in de spoorbrug Leeuwarden. Er rijden geen treinen. Iemand op het station vertelt dat er bussen aan het einde van het busstation staan. Ze rijden voor mijn neus weg, alle 4 bussen. Diep en diep triest. Ze wachten niet eens op de eigenlijke treintijd van 19.19. Dan een hele tijd niets. Geen communicatie, niets. En het wordt donker en koud. Dan komt er eindelijk, na lang wachten, een bus. Maar de bus gaat maar naar Dronrijp. De bedoeling is om van daaruit met de trein naar Harlingen te reizen. En maar weer wachten op het koude station. Er is niemand die je vertelt hoe laat er een rein komt. Inmiddels tot aan het bot toe verkleumd komt er een trein aan. Ook nog moeten inchecken en pas om 21.00 thuis. Wat een ellende. Je moet je maar redden, in en in triest. Geen andere woorden voor.

Dat valt in dit geval niet te beschrijven. Het is te triest voor woorden. Je gewoon maar laten staan en niet eens weten of je 's avonds wel thuis komt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 september 2017 om 21:34 geantwoord

Beste mevrouw Kwast,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet te spreken bent over de gang van zaken omtrent het treinvervangend vervoer van en naar Leeuwarden en de communicatie daarvan.

Het treinvervangend vervoer rijdt inderdaad niet de tijden die de trein aan houdt. Als de bussen volgeladen zijn rijden deze naar het eindpunt. Het heeft geen zin om te wachten als er geen mensen meer bij kunnen. Ik kan me voorstellen dat als je hiervan niet op de hoogte bent dit heel raar kan overkomen. Excuus daarvoor.

Jouw melding over de communicatie op jet station zal ik doorsturen naar de regio waar dit besproken kan worden met alle betrokken medewerkers.
Oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Je kunt voor de extra reistijd die je hebt opgelopen een compensatie aanvragen. Alles hierover lees je hier: https://www.arriva.nl/friesland-en-waddeneilanden/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm

^SH
Webcareteam Arriva

Heeft op 26 september 2017 om 21:50 geantwoord

Het antwoord is diep triest. Als de bussen wegrijden is er totaal geen communicatie of er nog bussen komen. Later wordt er vertelt dat er een bus onderweg is, maar die gaat maar naar het station Dronrijp. Ik heb niets aan een standaard antwoord. Wat een leuke avond had moeten zijn werd een avond van angst en twijfels of ik wel thuis zou komen. Zo ga je niet met mensen om. Triest!

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Mevrouw Kwast, Ik vind het spijtig om te lezen dat dit jullie ervaring is geweest. Het is zeker niet de bedoeling om angst en twijfel te veroorzaken. Tijdens uitval van treinen pendelen treinvervangende bussen tussen de stations. Bussen zijn helaas langer onderweg omdat ze niet zo snel kunnen rijden als treinen. Het wachten op een volgende bus duurt daardoor helaas ook langer. Je klacht is doorgegeven in de regio zodat het besproken wordt en meegenomen wordt in de evaluatie van deze onverwachte storing. Nogmaals excuses voor het ongemak die jullie hebben ervaren. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Kwast