Klacht: Stoptrein Roermond-Maastricht passeert op donderdag 20 juli om 00.07 u. Station Roermond zonder te stoppen

op 21 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdagavond 20 juli reizen mijn dochter en ik vanaf het station Echt naar Utrecht v.v. Op de terugweg vanaf Utrecht centraal met de NS naar Roermond, stappen we op het station in Roermond over van spoor 1 naar spoor 3b om daar met de laatste stoptrein van Arriva (richting Sittard-Maastricht) in Echt te kunnen uitstappen zodat we met de in Echt geparkeerde auto naar huis kunnen rijden.
Om 00.02 u. wordt omgeroepen dat de stoptrein richting Sittard/Maastricht elk moment kan arriveren op spoor 3b. Om 00.07 u. rijdt de trein op een andere rails zonder te stoppen het perron voorbij. Uiterst merkwaardig dat de komst van de stoptrein wordt aangekonigd op het goede spoor/perron en dat we vervolgens met 6 reizigers staan te kijken hoe de trein een spoor verder het perron voorbij rijdt en we alle 6 zelf mogen bedenken hoe we nog thuis kunnen komen.

Om thuis te kunnen komen hebben we vervolgens een taxi vanaf station Roermond naar Echt moeten nemen om daar de auto op te halen om naar huis te kunnen gaan.

Zonder verdere verwijten te maken aan wie dan ook, ben ik van mening dat het op z\\\'n minst redelijk zou zijn, als Arriva mij de taxikosten à € 25,- vergoedt.
Uiteraard ben ik in het bezit van de vervoersbewijzen die we gisteren in de trein hebben gebruikt en een bewijs van de taxikosten van Motax Roermond, voor de gemaakte kosten van de taxirit van Roemond naar Echt.
Indien gewenst kan ik de ingescande vervoersbewijzen per mail versturen.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 21 juli 2017 om 14:36 geantwoord

Beste mcr 20 en 21-7-2017,

Niet leuk om te lezen dat de trein langs het verkeerde perron is gereden en jullie daardoor de trein hebben gemist. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio waar het verder wordt uitgezocht en opgepakt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de trein langs het verkeerde perron rijdt en ook nog een niet stopt. Excuses voor het ervaren ongemak.

Verder vraag je of je de taxikosten en vervoersbewijzen vergoed kan krijgen. Helaas kan en mag ik daar langs deze weg geen uitspraken over doen. Via het contactformulier op onze website kun je hiervoor een restitutieverzoek indienen https://www.arriva.nl/limburg/service-contact/contact-opnemen.htm.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam