Mijn Klacht:
Onze internet (vodafonevast) aansluiting wordt per 27 maart afgesloten vanwege een te trage adsl lijn. Langzaam???… Ik heb geen last van een trage verbinding als uitsluitend internet afnemer. Het abonnement wordt eenvoudigweg eenzijdig opgezegd, dus geen internet en mail meer. Ik vind het vreemd dat vodafone voor mij bepaald of de snelheid van de lijn toereikend is. Daarnaast vind ik de actie wel erg kort door de bocht, temeer daar de door vodafone van KPN gehuurde lijn, volgens KPN in het 2e kwartaal van 2015 zal worden opgewaardeerd. Gaat zeker de huurprijs fors omhoog, kunnen ze die lijn nog net voor 1 april dumpen…..Het huidige abonnement van 25,- dekt dan waarschijnlijk niet eens meer de huur van de adsl lijn …foei vodafone, eigen portemonnee gaat weer eens boven de klant, wie is hier de risico lopende ondernemer? De overname destijds van de Quicknet diensten verdient ook al niet de schoonheidsprijs. Wederom gaat dit ons een hoop tijd en moeite kosten om uit te zoeken welke diensten/abonnementen/rekeningen e.d.gekoppeld zijn aan de 4 email adressen die worden gebruikt in het gezin en deze vervolgens aan te passen.
Gewenste Oplossing:
Het zou vodafone sieren als alle gedupeerden van deze dwaze actie (volgens de woordvoerder van vodafone gaat het maar om een paar honderd klanten!!) een minimaal gelijkwaardig alternatief zou worden aangeboden in de vorm van een overstap naar een andere provider en dit vervolgens voor hen te regelen, uiteraard kostenloos, vooral naadloos en tegen dezelfde prijs!! Verder zou het vodafone sieren als ze i.i.g. aanbieden een vooraf afgesproken periode (bijv een half jaar) de mails die nog binnenkomen op hun server te forwarden naar het nieuwe mailadres. Het e.e.a. had m.i. ook wel beter en tijdiger gecommuniceerd kunnen worden, 27 maart is al heel snel en hoe vaak horen we niet dat er iets mis gaat bij het overstappen.
Graag een voorstel voor een oplossing vodafone!

