Klacht: Stop met bellen via EBSNederland

op 17 april 2020 over NLE in de categorie Energieleveranciers

STAP NIET OVER NAAR NLE!
Voor de zoveelste keer gebeld door EBSNederland om een contract aan te smeren voor NLE. Stop hiermee, agressief aan telefoon, te mooi om waar te zijn.
Ik sta bekend in bel me niet register, maar wordt toch gebeld. Schuif jullie verplichting niet af op de tussenpartij maar neem zelf eens verantwoordelijkheid NLE. Houd je eens aan de afspraken van de AVG-wet!

Stop met bellen via tussenpartij.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 21 april 2020 om 14:01 geantwoord

Beste meneermevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat u wilt dat enige partners stoppen uw schoonmoeder te benaderen voor commerciële doeleinde.

Wij werken inderdaad met partners die contracten voor ons aanbieden. Wilt u van deze lijst(en) afgehaald worden dan dient u zich aan te melden bij het bel-me-niet register. Op het moment dat u dit hebt gedaan wordt u bij het ontdubbelen van de lijsten per direct verwijderd.

Dit wordt om de periode verricht door de partners waar wij mee samenwerken.

Ik wil u ondanks dat u al ingeschreven staat toch adviseren om u zelf wederom te registreren bij het bel-me-niet register. Mocht er gebeld worden vanuit een herkenbaar nummer, dan zal ik deze vanaf uw mobiel blokkeren.

Wij werken niet samen met EBSNederland.

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

NLE Webcare

Heeft op 21 april 2020 om 21:26 geantwoord

Bijzonder dat NLE niet samenwerkt met EBSNederland, terwijl wij wel een contractvoorstel van NLE hebben ontvangen.

Bericht van EBSNederland:

Bedankt voor uw bestelling. U heeft het energieaanbod van NLE zojuist geaccepteerd.*
Wij zullen uw gegevens doorsturen en uw aanmelding in gang gaan zetten.
NLE zal u binnen enkele dagen meer informatie over uw aanmelding toesturen. Zij zullen ook het beeindigen van de overeenkomst met uw huidige leverancier netjes voor u regelen, u hoeft hier verder zelf niets voor te doen.

Nader onderzoek is gewenst.

Alle klachten die gemeld zijn door skuiper2020