Klacht: stofzuiger miele

op 09 april 2013 over Harense Smid in de categorie Electronica Winkels - ketens

geachte heer mevrouw,

Bij de harense smid in Veghel hebben wij een stofzuiger van miele gekocht. Het gaat hierbij om de miele stofzuiger s5221 blauw. Tijdens de aankoop heeft de verkoper ons verteldt dat er een extra garantie is voor alle soorten dekkingen en schade’s. Hiervoor moesten we €39,95 betalen. De extra garantie is voor een duur van 5jaar tegen een bij betaling van €39,95. Hier zijn we mee akkoord gegaan en hebben de stofzuiger met extra garantie gekocht.

Na het regelmatig gebruiken van de stofzuiger kwamen we als gebruiker erachter dat de stofzuiger niet meer goed functioneerd. Ik ben met de stofzuiger naar de harense smid in Veghel gegaan en heb ze het volgende gemeld:
– stofzuiger maakt heel erg veel lawaai en zuigt heel erg slecht.
– pistoolgreep en slang laat steeds los.

Ik ben geweest op 13 maart 2013, dus binnen de garantie periode van 5 jaar.

Na ongeveer een week later heb ik een email ontvangen dat de stofzuiger niet gerepareerd kon worden omdat er waterschade is ontstaan met roestplekken. Toen ben ik naar de Vestiging in Veghel geweest en heb de medewerker hierop aangesproken. Ik heb ze verteld dat het niet waar is dat er waterschade kan zijn want, in mijn huis is overal bekleed met tapijt en de in de wc wordt de stofzuiger niet gebruikt. En toen ik ze vroeg waarom de stofzuiger niet onder de dekking viel vertelden ze mij het volgende: waterschade valt niet onder de extra garantie termijn. Ik ben toen heel erg kwaad geworden omdat ze bij de verkoop van het product mij hebben overtuigd dat als je een extra garantie termijn afsluit dat je overal een dekking op hebt. Als dit het geval is waarom wordt ik dan opgelicht voor €39,95,- terwijl ik hier helemaal niets aan heb!! Hierop kon de medewerker geen antwoord geven op mijn vraag.

Ik heb ook de klantenservice gebeld. Nou ik zal u wel vertellen dat de medewerkers daar bij jullie op kantoor zich wel mogen gedragen als een medewerker in plaats van een associaal en onbeschoft personeel. Het leek net of ik met iemand van het straat aan de telefoon zat. Ik voelde me echt belachelijk door het personeel van de harense smid.
Tijdens het voeren van de gesprek over de telefoon heb ik eerst mijn klachten verteld, en hierop vertelde de vrouw dat de garantie termijn is verstreken, mevrouw probeerde mij een nieuwe stofzuiger aan te smeren want ze vertelde me bij een nieuwe aankoop dat ik €75 korting zou krijgen, en mevrouw onderbrak hele tijd mijn woord door te zeggen “nou luister is naar mij”..dan zeg ik hierop tegen HO ik ben de klant en u dient als medewerker naar mij te luisteren. Wat voor belachelijk personeel is er daar aanwezig op het kantoor. Mevrouw kon verder ook geen antwoord geven op mijn vraag want ze ging er iedere keer er om heen en sprong steeds naar een ander onderwerp.

Wat ik wil is dat mijn stofzuiger kosteloos gereapeerd wordt zo niet dan eis ik het bedrag van €39,95 terug dat ik betaald heb voor de extra garantie termijn.

Tot slot voel ik me belazerd door harense smid en het personeel. Ik wil dat u mij helpt in plaats van oplicht.

Ali Celik

Ik ben tevreden als harense smid zich aan het woord houdt in plaats van de kopers oplicht met een gladde praatjes.

Het personeel van de technische dienst mag zich wat meer gaan aanpassen tegen over mensen die een klacht hebben. Mijn vraag is echter hebben deze personen wel een opleiding gevold, want wat ik weet is dat de klant koning is en het personeel daarna toe luistert en zoekt naar een oplossing. Maar dat gebeurd bij harendse smid helaas niet. in plaats van het zoeken naar een oplossing lijkt het meer op het wegplaatsten van de klacht, bij de klanten komt harendse smid zo over van zoek het maar uit!!

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Harense Smid over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Harense Smid in behandeling genomen

Bericht van Harense Smid

7 jaren geleden - Geachte heer Celik. Wij willen u vriendelijk bedanken voor het kenbaar maken van uw klacht. De Harense Smid doet er alles aan om zoveel mogelijk klachten te voorkomen. Wij hebben via deze site begrepen dat u helaas toch een klacht heeft. Uiteraard lossen wij die gaarne voor u op. Onze afdeling consumentenbelangen zal vandaag met u contact opnemen. Vriendelijke groet. Webcare Harense Smid

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Harense Smid een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Harense Smid

Heeft op 11 april 2013 om 15:42 geantwoord

Afdeling consumentenbelangen heeft op 10 april 2013 met dhr. Celik contact opgenomen.
De klacht is naar tevredenheid opgelost.

Webcare Harense Smid

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Harense Smid beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ali celik