Klacht: verdraaiing van feiten

op 01 april 2018 over Stichting Idemo in de categorie Stichtingen en verenigingen

Maris01 schrijft over een contact tussen mij en een ex-vrijwilliger. Dat doet zij op een creatieve manier. De onverkorte tekst zal ik nog maar een keer plaatsen. Daarmee wil ik duidelijk maken dat verdraaien van feiten geen oplossing biedt. Maris01 hier komt ie voor jou nog een keer:

Schandalig te weten dat stichting Idemo parvo-hondjes naar Nederland haalde! Dit weet ik van iemand uit Assen die een pup via Idemo in huis haalde en aan parvo dood ging. Dit weet ik ook van ex-medewerkers en ex vrijwilligers. Veel mensen gingen bij de stichting weg. Met redenen die ik heel goed begrijp: het gedrag van Conny. Daaruit blijkt absoluut geen gevoel spreekt tegenover haar medemens, de voorzitter van Idemo, die de grootste mond tegen mij had (en tegen mensen die van Idemo een hondje adopteerden, waarmee het niet goed ging). Cody die een paar jaar geleden bij mijn vriendin in het gezin kwam (blijkt nu) een hond te zijn die, naar verluidt, uit een omgeving kwam waarin de honden elkaar levend opvraten!!!! Trauma’s!!! Die plaats je in een gewoon gezin. Cody heeft veel, heel veel heeft moeten bijleren. Hij was voor alles en iedereen bang. Was agressief. Dankzij veel geduld en vastberadenheid heeft hij het gered, maar niet dankzij Conny! Zij wilde er niets van weten . Mijn vriendin moest het maar uitzoeken met hem. Met Cody gaat het goed nu. Met de stichting gaat het naar ik hoor slechter en slechter. Veel vrijwilligers zijn vertrokken om dat zij zich misbruikt voelen. Een van die vrijwilligers ken ik. Daarmee had ik destijds een redelijk contact. Hij meldde zich als spijtoptant. Logisch. Op de dag dat Idemo zich echt zal richten op het welzijn van mens en dier kunnen veel mensen de vlag uitsteken. Dat is een overwinning voor goedwillende hondenmensen en de mensenhonden!
Gewenste Oplossing
Conny trekt zich volledig terug uit de stichting en gaat voor de spiegel staan met de vraag: waarom heb ik dit zover laten komen Maakt geld echt alles stinkend Zijn al die mensen die moeite hadden met hun hondje werkelijk zo vreselijk Of waren de honden in hun gedrag gewoon zo vreselijk moeilijk Was dat transport met die parvo-pups te voorkomen
De stichting wordt een integere organisatie als die met droge ogen kan vertellen over de eer en het geweten met welke normen en waarden zij werkt en die ook echt ten uitvoer brengt. Ik vrees dat dit nog lang niet zal gebeuren, helaas.
Ik ben tevreden als de stichting verwijst naar haar eigen…. treurige …. verleden!

Zover dus het verhaal en de zinsnede die mij ertoe bracht deze klacht nog eens te plaatsen. Mij ging het aan het hart dat ik iemand uit Assen trof die een hondje van Idemo had en dat doodging door parvo. Zo is mij dat verteld! Dan kom je een artikeltje tegen in het blad Assen-Stad en zie je een onvervalste reclame voor de stichting! Vind je het vreemd dat ik dan boos wordt

Het verdraaien van feiten is niet de manier om zielige hondjes en gedreven mensen te helpen!

Maris01 rectificeren graag.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Idemo over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Idemo in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stichting Idemo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stichting Idemo

Heeft op 01 april 2018 om 01:00 geantwoord

Robert Ozinga zou je willen stoppen de stichting op allerlei manieren(Met verschillende namen) zwart te maken.
Mij heb je er niet mee.
De dieren die we helpen wel.
Die zitten in koude kennels in de sneeuw te wachten op een baasje.
Wat je ook hoopt te bereiken, we stoppen niet met hondjes redden, steriliseren en castreren van straathonden.

Er is niemand in Assen die een hondje met Parvo van idemo heeft gehad
dat is laster.

Heeft op 01 april 2018 om 01:11 geantwoord

Geen laster, ik ben gevoelig voor onrecht en luister goed naar wat een gezin (man, vrouw) in alle redelijkheid vertelt. Ik geloof dat, omdat zowel mijn vriendin als ik erg slecht zijn benaderd door Idemo. Dat gedrag staat in groot contrast met hoe over zielige hondjes gesproken wordt. CODY >> was ook een zielig hondje! En Idemo was niet bereid met mijn vriendin en met mij tot een goed gesprek tev komen en een goede oplossing te zoeken voor Cody. Geen laster, maar een beschrijving van hoe dat toen ging. Conny, ik wens je succes met het weerleggen van de vele feiten. Ik wens elke hondenliefhebber een goed leven mijn zijn hond. Natuurlijk ook elke hond van Idemo. Ik wens dat Idemo leert van de eigen fouten en in de toekomst de oplossingen bedenkt om fouten te voorkomen. Voor ieders welzijn het beste! Waarom zou ik ophouden mij daarvoor in te zetten?

Reactie van de melder van de klacht Guzzi60

1 jaar geleden - Nog eenmaal een reactie op wat ik lees: met verschillende namen? Nee, zo zit ik niet in elkaar. Ik wil met droge ogen vertellen wat ik te vertellen heb. Daar ben ik trots op.

Alle klachten die gemeld zijn door Guzzi60